• Zafirah

Vad är detta och varför läcker den diesel?

Någon som vet vad denna cylinderformade saken är för något? Och varför sprutar det diesel från den? :(

• Svar på tråden Vad är detta och varför läcker den diesel?
  • Emmsan26

Det ser ut som en kontakt, vad sitter den på? Högtryckspumpen? O vart sprutar diesel ut? Genom kablarna?

• Zafirah
    Emmsan26 skrev 2015-04-04 11:38:41 följande:

Det ser ut som en kontakt, vad sitter den på? Högtryckspumpen? O vart sprutar diesel ut? Genom kablarna?

Den sitter liksom på höger sida om motorn..

Dieseln sprutar inte ut vid kablarna utan typ vid det smalaste stället, mellan kablarna och där cylindern är bredare.

Svårt att förklara. Men tycker det är konstigt att jag hade exakt samma problem för ca 2 mån sen och lämnade då in bilen hos speedy. Hittade kvittot nu och det står att de bytt en slang..... Tycker jobbet borde hålla i mer än 2 mån... 

Är väl bara att vänta tills tisdag och ringa dom....

• Rabarbapuppa

Det är alltid vettigt att säga vad det är för bil det avser. Märke? Modell? Årsmodell?

Är det en Opel det där?

• Studentpappa
    Rabarbapuppa skrev 2015-04-08 10:48:50 följande:

Det är alltid vettigt att säga vad det är för bil det avser. Märke? Modell? Årsmodell?

Är det en Opel det där?

Rent OT, schysst avatar på Kjelle, blev förvirrad ett tag då jag hade den tidigare och trodde för en sekund jag skrivit inlägget :D
  • Rabarbapuppa
    Studentpappa skrev 2015-04-08 10:52:47 följande:
    Rent OT, schysst avatar på Kjelle, blev förvirrad ett tag då jag hade den tidigare och trodde för en sekund jag skrivit inlägget :D
    LoL! Tack
Svar på tråden Vad är detta och varför läcker den diesel?