• Hmathilda

Ont i magen!

Är gravid i v 23. Idag fick jag ont i magen speciellt i vänstra sidan. Gör inte ont när jag ligger avslappnat på rygg men gör ont när jag står eller går och spänner magen.

Vad kan de vara? Är de ligamenten som gör ont?

Bebis sparkar hela tiden så de är inge fel med honom, men kan bara inte spänna magen utan att de gör ont.

• Svar på tråden Ont i magen!
  • melonmix

Heej! Du behöver nog inte vara orolig alls. Jag hade likadant i den perioden :) Det är troligtvis ligamenten. Jag for till och med upp till akuten för jag vart rädd, kunde knappt röra mig. Men ingenting var fel! Är det första barnet? Det är så svårt att veta om alla smärtor, foglossning, sammandragningar, ligament osv. Supersvårt tycker jag! Det här är första barnet för mig och är i vecka 34 :)
    men jag har iaf haft mycket av den smärtan du beskriver, och även när jag andats att det gjort super ont. Men ju större man blir så pressas  allting åt sidorna och lungorna trycks väl mot revbenen och gud vet vad som egentligen händer där inne.

Min bebis ligger och har alltid legat i samma ställning (i sätesbudning) så hon sparkar på samma ställe, jämt! Så har hon haft en väldigt aktiv dag kan jag vara jätte öm och ha ganska ont. Då gör det faktiskt ganska ont att ha sammandragningar också. Min barnmorska sa att det ska aldrig göra ont ONT som inte ger med sig. Bästa tipset är när det gör ont att lägga sig i ett bad, om du har tillgång till det. Det brukar ta bort det mesta ;)
    Och som du säger, den lille i magen rör sig, och det är det bästa och viktigtaste tecknet! <3

• Hmathilda

Tack för svar! Det gick över samma dag så de var skönt :)

Det är mitt andra barn men med det första så hade jag inte alls så ont som jag hade då.

Men de var nog troligen ligamenten som jag lär ha sträckt på nå vis men skönt att det gick över slipper man vara orolig :)

Svar på tråden Ont i magen!