• Divajjn

sjukt barn

hejsan, det är så att min flicka på 11 månader varit rejält förkyld ett bra tag nu, vill inte äta någon mat, men dricker välling och vatten. haft feber upp emot 40 grader och sover nåt kopiöst, igår somnade hon redan 16.30, vaknade till en gång runt 03.30, men somnade sen om och sov tills kl 10.30, upp å tog ett bad för hon var alldeles full i snor lill stackaren, sen lekte hon lite, sen vart hon hungrig å fick välling å sen somnade hon igen, nu har hon sovit lite över 3 timmar och jag vet inte om det bästa jag gör är helt enkelt att låta henne sova bort förkylningen eller om jag ska åka med henne till läkaren?

vad tycker ni och vad hade ni gjort

• Svar på tråden sjukt barn
  • vikarien

Börja med att ringa sjukvårdsupplysningen och se vad dom säger. Men är inte lungorna påverkade är det säkert ingen större fara att avvakta lite till.

• Divajjn

sitter och väntar på att sjukvårdsupplysingen ska ringa upp mig. så får se vad dom säger, hon har ju en sjujäkla hosta, mollipect verkar inte hjälpa mot det

hon har haft feber snart 4 dagar, pendlat upp mot 40 sen trodde jag den var bort men ss kom den tillbaka :-/

• viseversa

Låter som hon kan ha rs. Det är en väldigt jobbig förkylning, men så länge hon äter något samt dricker kommer hon klara det själv. Om hon dock inte blir tre inom några dagar så ska du såklart träffa en läkare.

• The Fugly

Bra att sjukvårdsupplysning ska ringa upp. Mina barn har idag precis börjat piggna till men jag har aldrig sett dem så sänkta. Båda har kollats av läkare, en pga av problem med vätskeintag och hög feber (nybliven 3-åring) och en pga av att febern kom tillbaka efter tre feberfria dagar, då runt 40 men rejäl hosta och massa slem (nybliven 1-åring) De sa att det går flera riktigt tunga virus nu, flera av dem med två febertoppar och asjobbig hosta. Vi har turats om att sova sittandes med henne.

Det låter ändå lovande att din dotter orkade leka lite och att hon dricker. Du behöver nog inte fler råd här om när du bör söka läkare eftersom du kommer prata med sjukvårdsupplysningen. Hoppas det vänder snart!

Svar på tråden sjukt barn