• honda250

20 år tillsammans nu är allt slut

Hej är helt ny här på forumet.
    Lite kort om mitt läge.
    Har varit tillsammans med en underbar tjej i 20år.Vi har 2 barn 16,19år. Jag har renoverat vårat hus i 10år och våra barn har haft dyra hobbies(cross,hästar)Vi valde att satsa allt på våra barn och sen lösa den ekonomiska biten efter deras intressen slutade.Vintern 2014 valde barnern att avsuta sina intressen.Min sambo har ofta tyckt att druckit lite för mycket öl till helgerna och det var väl en orsak till att hon släppte den bomben för 6mån sen JAG VILL SEPARERA. Vart av med mitt hus,dras med jätteskulder,45årig helvfet gubbe,ni fattar!!
    Problemet jag har är att jag har svårt att komma över denn kvinna,vi skildes med många elaka ord främst från min sida(man blir lätt egoistisk i dessa fall)ångrar varje ord jag sa till henne,men det hjälper inte+att hon träffat en ny man som jag inte tycker om. Våran son har tagit detta jättehårt,går ej till skolan,har börjat röka,äter bara skräpmat eftersom mamman har vårdnaden är jag lite låst med det problemet.
    KAN INTE KOMMA ÖVER HENNE(gråter ofta hemma när jag tänker på henne).Det känns som jag inte orkar börja om och dejta+sex betyder mycket för mig har alltid gjort men mitt självförtroende är i botten.
    Lite tips vore trevigt
    Jensa

• Svar på tråden 20 år tillsammans nu är allt slut
  • Plupp73

Jag är visserligen kvinna - men förstår din känsla. Skilde mig också efter 20 år tillsammans, dock på mitt initiativ. När en kvinna tar ett sådant beslut är det oftast genomtänkt, genompratat med väninnorna och bearbetat ur hundra olika vinklar. Det är sällan ett beslut taget över en natt, utan välövervägt.

Jag tror att det allra bästa du kan göra nu är att skapa dig ett liv utan henne. Ta tag i de vänner du har som i första hand inte vill ut och dricka öl, utan som du tex kan träna med, spela bandy, hjälpa med huset el dyl - dvs vettiga aktiviteter som håller igång dig och tar bort tankarna från ältandet över henne.

Blir du sittande för mycket hemma kan det resultera i att du hamnar i en massa onda tankecirklar och börjar dricka mer, och det resluterar aldrig i någonting bra. Nu är det påskafton, och du sitter och saknar henne....men har du någon du kan träffa vore det väldigt bra. Man kan ju också engagera sig i frivilligverksamheter som "pappa på stan" stadsmissionen osv och ta hand om dem som har det sämre. Kan också skingra tankarna. 

Kram och lycka till!

• Anonym (Kvinna)

Låter som en klassisk "40-års kris". Min man (och flera väninnors män faktiskt) har gjort detsamma. Gick ett kort tag sen kom de krypande tillbaka då de insåg att gräset inte är grönare på andra sidan.

• Rakad Apa

Tråkigt att höra TS. Suger hårt att bli dumpad. Av egen erfarenhet så vet jag att det lättaste sättet att komma över någon är att sysselsätta sig med nånting som gör att gör att man tänker på annat. Umgås med vänner eller pyssla med en hobby.

Hur kommer det sig att du blev av med huset? Du har väl rätt till hälften?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • mogenman

Hej
    Det är helt normalt att man blir primitiv och säger saker som man egentligen inte menar vid en separation. Men kom ihåg att så länge det finns liv kan man ställa saker till rätta.
    Orsaken varför din fru har velat lämna dig är väl i henne. Din svårighet är att släppa och med tiden komma ut och inte längre fundera på vad hon gör.
    Det fiffigaste du kan göra är att satsa på sånt du tycker om och som ger dig ett bättre mående. Framförallt satsa på din relation med era barn och gör det på långsikt. Barnen har det säkert tungt också.
    Det finns ofta många orsaker till att man vill skiljas endel är kanske ogenomtänkta medan andra kan var livsviktiga för att överleva.
    Önksar dig styrka

• SchaefferBoy

Sälj huset nu när kärringen och barnen är ute. Snart kommer troligen priserna vända ner, så kommer du sitta med kraftiga skulder OCH mindre tillgångar än skulder. Skaffa en liten etta på en centralt bra plats där du känner att du trivs. Du kommer må bättre med mindre underhåll, lägre driftskostnader, mindre städning, och ingen skuld.

Börja träna måttligt. Lite till mans för att rensa tankarna.

Något du också ska göra är att släppa tankarna kring henne. Hon har redan gått vidare. Du kan tänka tillbaka på henne någon gång då och då men du måste själv vara medveten om hur farligt det kan vara att vara "fast" i någon.

Sluta supa hårt. Det är rena skitet. Visst en nubbe var morgon kanske. Men tungt supande är förbjudet om du vill ändra ditt liv.

Svar på tråden 20 år tillsammans nu är allt slut