• Anonym (Borttappad)

Var kan man få hjälp med bh-storlek?

Hej.
    Jag är väldigt trött på att mina bhar aldrig sitter riktigt som de ska. Hur jag än mäter mig själv så blir det liksom inte riktigt rätt..
    Så jag undrar var man kan få hjälp av kunnig personal med att hitta rätt storlek?
    Jag bor ju tyvärr inte i en storstad så det är ju de vanliga kedjorna som gäller i så fall..

• Svar på tråden Var kan man få hjälp med bh-storlek?
  • Anonym (65AA)

På Lindex kan du få hjälp. Gå dit en eftermiddag då det inte är så mycket folk så dom har tid att hjälpa dig.

• Havstroll

Men har ni ingen underklädsbutik alls? Kan du åka nånstans? Kan vara värt att åka till någon med proffsig personal. Du ber dem om hjälp och det kommer du få. Be att få prova olika märken, material och modeller.

En bh ska helst inte kännas eller röra på sig för mycket. Inte hasa upp mot nacken i ryggen och inte ge skavsår på insidan av överarmarna! Å inte ge fyra tuttar..

Kolla vad du kan ha, ta kort på bh-lappen/lapparna, åk hem och köp billigare på typ figleaves.com

Lycka till

• Anonym (65AA)
    Anonym (65AA) skrev 2015-04-04 23:16:52 följande:

På Lindex kan du få hjälp. Gå dit en eftermiddag då det inte är så mycket folk så dom har tid att hjälpa dig.

Jag skrev fel. Förmiddag menade jag, om du har möjlighet. Eller bara tänk på att inte gå dit under rusningstid :)
  • mammaåten

Har du ingen riktig bh-butik är det lättare att försöka räkna sjölv med hjälp av typ changes guide. Eller försöka boka in en resa till en större stad för att prova ut där.

Klädkedjorna har tyvärr oftast aldrig rätt storlekar då dom knte har så bra utbud.

• Anonym (Borttappad)

Det ska finnas någon butik typ en timme ifrån mig som heter inteam/inunder. Någon som känner till?

De bhar jag har nu är i 75D, jag har typ 3st och bara en passar, alla köpta på HM..

• Efraim Barkbit
    Anonym (Borttappad) skrev 2015-04-05 09:40:06 följande:

Det ska finnas någon butik typ en timme ifrån mig som heter inteam/inunder. Någon som känner till?

De bhar jag har nu är i 75D, jag har typ 3st och bara en passar, alla köpta på HM..

Inte så lätt att svara på om ingen vet var i landet du bor
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Borttappad)

En timme åt andra hållet finns det en butik som heter Twilfit, någon som känner till den?

• Anonym (Borttappad)
    ErnstHugo skrev 2015-04-05 09:47:44 följande:

Inte så lätt att svara på om ingen vet var i landet du bor

Ja, det var ju mer om någon känner till kedjan och inte just den specifika butiken
  • mzhyde

Change ..

Tyvärr inte u alla städer men där mäter dem, har rätt underband mer än 70-80 ( vanligast)

Underbanden ska stötta och tyngd ej ligga på axlarna. Det ska ej välla över eller vara mellanrum, kupa ska helst täcka hela bröstet, man ska knäppa på yttersta och inte klämma åt till 3e knäppningen, trodde detta var omöjligt men på change plockade hon fram superfina bhar som passade perfekt, utan värsta vadderingen eller obegahliga byglar! Värt varenda krona!

På deras hemsida kan du mäta och sedan skicka efter och det är inga "bröstbredd- underbröstbredd= rätt storlek" utan fria mått som mäter ut rätt undermått med kupstorlek:) Fick 65 E, på cellbes lev det typ 70 B med röda strec efter varje bh söm på tuttrna medans en C typ gett mellanrum så man har för stort.

Tycker absolut att du ska testa skicka efter där iaf!

• Efraim Barkbit
    Anonym (Borttappad) skrev 2015-04-05 09:48:28 följande:

En timme åt andra hållet finns det en butik som heter Twilfit, någon som känner till den?

Aha ok men hoppas du får hjälp och hittar en butik du trivs med. Eller kan du gå utan bh?
  • Mooomin
    Anonym (Borttappad) skrev 2015-04-04 21:14:49 följande:

Hej.

Jag är väldigt trött på att mina bhar aldrig sitter riktigt som de ska. Hur jag än mäter mig själv så blir det liksom inte riktigt rätt..

Så jag undrar var man kan få hjälp av kunnig personal med att hitta rätt storlek?

Jag bor ju tyvärr inte i en storstad så det är ju de vanliga kedjorna som gäller i så fall..

Gå till twilfit! Du behöver ju inte köpa bh där men gå dit o prova, brukar ha väldigt bra personal!
  • Anonym (Borttappad)
    Mooomin skrev 2015-04-05 09:59:04 följande:

Gå till twilfit! Du behöver ju inte köpa bh där men gå dit o prova, brukar ha väldigt bra personal!

Okej, då ska jag absolut testa! Får planera in det på fredag eller nått :)
  • Mooomin
    Anonym (Borttappad) skrev 2015-04-05 09:49:26 följande:

Ja, det var ju mer om någon känner till kedjan och inte just den specifika butiken

Kedjan som sådan är jättebra! Bra utbud o kvalitet och ändå inte hutlösa priser. Dyrare än hm men det är kvalitet! Bra utbud för större kupor/stl.. Fina bh:ar även för storbystade, inte bara släta t-shirt bh som är svart, vit el beige som tex Lindex..
  • Anonym (75 C)

Förutom rätt storlek-varav 80% har fel tydligen!- så gäller det ju att hitta en modell som passar. Jag måste ha brett mellan tissarna,helst bygel och rejäla kupor trots att jag inte är storbystad direkt. Och breda axelband p.g.a värk så billiga icke-märken går bort. De flesta har tydligen för stor storlek och för små kupor vilket gör att allt hänger och man blir 4-bröstad. En bh ska sitta väldigt tajt och verkligen lyfta bysten,annars är den meningslös.

• Anonym (Borttappad)

Jag tog en tur till närmasta Twilfit och herre gud säger jag bara. Vilken otrolig skillnad det blev när jag äntligen fick rätt storlek! För första gången så känns det BRA att ha stora bröst! Från att ha tryckt ner mina meloner i 75D får de nu behagligt och nästan okännbart stöd i 80F.

Personalen var super proffsig och jätte duktiga, trevliga och glada och jag kom därifrån med fyra nya härliga bhar rekommenderar till alla!

• Efraim Barkbit
    Anonym (Borttappad) skrev 2015-04-10 14:49:46 följande:

Jag tog en tur till närmasta Twilfit och herre gud säger jag bara. Vilken otrolig skillnad det blev när jag äntligen fick rätt storlek! För första gången så känns det BRA att ha stora bröst! Från att ha tryckt ner mina meloner i 75D får de nu behagligt och nästan okännbart stöd i 80F.

Personalen var super proffsig och jätte duktiga, trevliga och glada och jag kom därifrån med fyra nya härliga bhar rekommenderar till alla!

• LFF

Det lönar sig alltid att bli mätt av kunnig personal och få hjälp att hitta rätt modell av BH. 
  • Lene72

Gå in på www.pxc.se och titta, det är homepartys för bh:ar. Återförsäljare finns över hela landet och alla säljare är superduktiga och priserna inte farliga. Suveränt brett utbud i storlekar och utbud. Om du inte vill ha en visning hemma eller gå på ngn annans kan du kontakta en säljare och ofta få privat hjälp hemma hos denna.

• Mooomin

Härligt! Visst är det en underbar känsla!!! Är glad för din skull, sådär kände jag med när jag hittade dit. :D
Svar på tråden Var kan man få hjälp med bh-storlek?