• Anonym (Illamående)

Mår illa av godiset

Jag har låtit bli att äta godis i en dryg månad nu. Har överlag ätit väldigt nyttigt och hållit mig undan från socker rent generellt. Idag ville jag äta av det påskgodis som bjöds. Åt inte större mängder än jag gjorde förut, innan jag slutade med godis, men trots det började jag må jätteilla efter en stund. Fick dessutom ont i magen och den kändes väldigt spänd. Var tvungen att lägga mig och vila en stund på grund av att jag mådde så dåligt.

Min fråga är hur detta kan komma sig? Har min kropp vant sig av med sockret eftersom jag reagerar så kraftigt på detta, eller kan det ha någon annan förklaring? Riktigt obehaglig känsla!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Mår illa av godiset
  • audio

Blodsockret som åker upp, blev illamående jag med. Kräks

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (Illamående)
    audio skrev 2015-04-04 22:29:46 följande:

Blodsockret som åker upp, blev illamående jag med. Kräks

Det låter vettigt, tack för svar! Vet någon hur det kommer sig att jag aldrig har reagerat såhär förut efter att ha ätit godis?
  • audio

Eftersom din kropp inte varit van med snabba ruset på ett tag så kände du av det mer denna gång med längre uppehåll.

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • BCH52

Godis innehåller, förutom socker, en hel del annat ( många e-nummer och annat konstigt) Din kropp har kanske blivit ovan att hantera sån skit.

• jenny99

Jag älskade Cola för många år sen,drack Cola jämt.När jag slutade blev det en chock för kroppen.2 månader senare skulle jag äntligen unna mig liten Cola men vad jag mådde illa,jag kunde inte dricka det.Mådde väldigt dåligt så jag har inte druckit Cola sen dess.Godis kan jag eller choklad i mindre mängder men inte Cola.Vissligen har jag inte försökt igen men det är nog gör att det skulle smaka äckligt.Ta det försiktigt när du i tar socker.

• Anonym (Illamående)

Tack för era svar! Antar att detta bara ger mig ytterligare en anledning till att hålla mig undan från godis framöver!

• Anonym (mm)

Kan skriva under på detta, min kropp reagerar också mer negativt på godis när jag hållit upp ett tag. När jag vaneäter känner jag nästan ingenting.

Svar på tråden Mår illa av godiset