Hjälp med sömn..
min lilleman på 1 år och 3 månader vägrar sova en hel natt sen han vart född. Och nu när jag har tänkt att börja jobba snart så kommer jag va helt slutkörd och behöver lite tips.
Han kan vakna upp mellan 2 till 20 gånger per natt, och vill ha välling 1 gång eller ersättning. Har testat med vatten eller mjölk men han bara sätter i halsen och blir förbannad, så de måste va lite tjockt i konsistensen antar jag. Använder ingen napp, bara snuttefilt. Han rullar runt en hel del och ibland känns de som att han tycker sängen är för liten att rulla runt i.
På dagarna äter han glatt, vaknar runt 08 byter blöja sen runt 09 får han välling 210ml eller gröt.
Sen mellis runt 10-11 , macka och frukter
Sover runt 11-12 i 1-2 timmar
Lunch hemlagat eller en bruk mat
Sen försöker jag hålla han till en dagsvila men börjar undra om han behöver en till?
Ute leker massor utflykter, träffar andra barn osv, brukar slinka ner en macka och dyl här emellan
runt 17 äter han middag, oftast de vi äter och i bra stora mängder.
Sen runt 19 badar vi och borstar tänder och försöker läsa en saga men han vill ha boken själv och vill bläddra annars blir han förbannad..
kl. 20 får han 240 ml välling och sen får han studsa av sig sista energin till ett litet barnprogram i 30 min max, sen vaggas till söms. Sen vaknar konstant, princip.
Va ska jag göra? nått jag kan ändra på, förbättra?
Försöker hålla han aktiverad så mycket som möjligt, leker, övar på gå, går på öppna förskolan (går ej på dagis än) och träffar barn och leka, hälsar på kusinen som är knappt 4 månader äldre osv.
(sambon är svårväckt om nätterna så de är bara jag som tar han)
Blev lite långt detta.