• Anonym (JJ)

Föredrar ni vardag eller helg?

Det känns som alla får söndagsångest medan jag aldrig har upplevt det. Jag får ångest på torsdagen istället, för jag vet att snart är det helg. Jag avskyr verkligen helgen, men jag är inte helt säker på varför. 
    Vad tycker ni om bäst, vardag eller helg?

• Svar på tråden Föredrar ni vardag eller helg?
  • Anonym (Fiffi)

Fredagkvällar, då mår jag bäst för då vet jag att jag är ledig hela helgen. Får söndagsångest. Vantrivs på jobbet!

• radwanska

För mig har gränsen mellan helg och vardag blivit utsuddad sedan jag gick i skolan. Har alltid jobbat oregelbundet, ofta på helgen. Fria dagar kan jag ha lite här och var.

Jag föredrar ändå helg, då de flesta är lediga då och det brukar ske roliga saker då och även om jag själv måste jobba så är arbetspassen lugnare och oseriösare.

• IsDimma

Nu gillar jag definitivt helgerna bäst! Men när vi hade en jobbig period på hemmaplan jag och sambon så tyckte jag fredagarna var jobbiga eftersom dom förebådade två dagar hemma med en man jag mest bråkade med. Eller det kändes så iaf. Nu längtar jag hem och älskar att komma hem och träffa honom. Fast jag gillar jobbet med så någon egentlig söndagsångest har jag inte. Däremot tycker jag alla vardagsmornar är jobbiga men det går över så fort jag kommer till jobbet. Det har dock mest att göra med min depression att jag allra helst skulle ligga kvar i sängen (det är dock inte det jag mår bäst av så jobbet är nyttigt på många vis).

• jenny99

Söndagar och måndagar har jag aldrig gillat.Söndag för att det är sista lediga dag.Måndag gör att man är trött och ska jobba.Men övriga dagar älskar jag,även mitt jobb.Det är bara just söndag och måndag jag inte har gillat ens i tonåren.

• Anonym (JJ)

Intressant!
    Måndag är min favoritdag. Lördag är den värsta.

• Anonym (Qofta)

Hugget som stucket. Trivs på jobbet så ingen söndagsångest. Tvärtom nästan. Alla vardagar är roliga när morgontröttheten gått över. Fredagar är jag så trött att jag inte orkar annat än att hänga framför tv:n och det är inte roligt. Lördag ska man fixa med mycket, tvätta m.m och det är inte så kul. Lördagskväll är roligast om man har något trevligt att göra.

• Aniiee

Jag tycker bäst om Torsdagar. Lördagar är värst. 

Förut tyckte jag bäst om Måndagar. Då fick jag veta allt som behövde göras på jobbet. 

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • aleakim

Jag är föräldraledig så för mig är det ingen jätteskillnad, men jag gillar ändå fredagskvällarna allra bäst för då vet jag att två hela dagar med maken ligger framför mig :)

Men måndagar är okej också, de flesta i alla fall.

W och liten i magen :)
  • jenny99

Men jag älskar mitt jobb oxå,men ändå känns söndag väldigt trist för att måndagen kommer.När måndag väl kommit är det ok,resten av veckan är rolig.

• Anonym (123)

Tycker bäst om helgerna. Gillar fredag kvällarna när jag vet att jag får sovmorgon 2 dagar framåt, får umgås med familjen, träffa vänner, träna, äta gott, osv! Söndagarna är rena ångesten då vet man att man ska gå upp tidigt igen och gå till ett jobb jag inte trivs med.

• Anonym (Kattisoisabell)

Helt ärligt som det är nu har jag redan ångest att behöva gå på jobbet redan på lördagarna. Jag riktigt vantrivs på mitt jobb och mår inte alls bra när jag är där.

Så jag får ändå säga helgen är det bästa för då slipper jag mitt arbete.

• Filiplopp

Jag gillar fredagar bäst. Får liksom ett lugn i kroppen när jag vet att helgen kommer. Men det beror nog på att jag är sjuk. Och vet att jag kan vila på helgen utan att få dåligt samvete..

• Anonym (Alla dagar är bra)

Tycker om helgen fredagar med familjen är myskväll och helgerna roliga då man får vara med make och dotter och hitta på en massa skoj. Men har förmånen att också gilla mitt jobb så pass mycket att jag inte har söndagsångest längre, har funnits gånger förut då jag haft det men nu trivs jag med alla dagar i veckan också. Och dottern trivs i skolan. Så alla dagar är bra på sitt sätt.

• Anonym (fred & må)

Gillar fredagar bäst med helgen framför mig. Sedan tycker jag måndagar är rätt bra också för då kommer fredagen igen om tre dagar igen. På det sättet att tänka blir inte veckan lika lång 

Svar på tråden Föredrar ni vardag eller helg?