• Miaakt

SNABB Hjälp gallanfall

Har haft tre gallanfall nu i tre dagar och var senast inlagd tidigare 19 mars. Åker in på kvällen när de börjar och sen skickas jag hem igen på morgonen . De ger mig kramp medicin och något som får hela min kropp att snurra tror det är morfin. Nu har jag ett anfall på gång och får panik orkar inte åka in igen. Tog två kramp mediciner två ipren. Vad mer kan jag göra? Åt couscous vågade inte äta något olämpligt men fick ett anfall endå!

Får tillägga att den måste opereras bort men har inte fått en tid ännu och läkarna har inget emot att jag tydligen bor på sjukhuset numera och blir pumpad smärtstillande. Någon som varit med om sa och vet hur jag kan dämpa innan anfallet bryter ut helt?

• Svar på tråden SNABB Hjälp gallanfall
  • nozpa

Voltaren eller diklofenak kanske funkar lite bättre? Tyvärr har jag inga bra råd, det är bara att åka in o hoppas på en akuttid till op.

Vet inte om man kan få något morfinliknande utskrivet, tror det är svårt.

Mig har dom inte släppt hem innan dom sett att jag kan äta och fortfarande mår bra några timmar efter.

• Miaakt

Jag fick till och med åka hem när jag spytt och var helt vinglig. De såg inga infektioner förutom förhöjda levervärden och ansåg väl att jag inte har så akut. Tack ska du ha åker väl in snart och får fråga om voltaren lr diklofenak. Gallstens anfall är verkligen värsta smärtan någonsin :(

• Starka

Be att få Papaverin utskrivet enda som hjälpte mig

Var på akuten 24 gånger på 1.5 mån innan jag blev opererad fick massa jättestarka tabletter och sprutor men när jag fick Papaverin så kunde jag äntligen häva anfallen själv utan att åka in. Fick op men jag är en av dom olyckliga som har symptomen kvar även efter utan Papaverin så vetti fasen hur ja hade klarat mig. Två piller tio min så släpper det

• nozpa
    Miaakt skrev 2015-04-06 20:07:40 följande:

Jag fick till och med åka hem när jag spytt och var helt vinglig. De såg inga infektioner förutom förhöjda levervärden och ansåg väl att jag inte har så akut. Tack ska du ha åker väl in snart och får fråga om voltaren lr diklofenak. Gallstens anfall är verkligen värsta smärtan någonsin :(

Usch din stackare. När mina värden varit höjda har dom inte släppt hem mig förens efter minst 1 dygn. Dom har alltid haft kontroller, skickat mig till provtagningen på min vanliga vc för koll av levervärden osv.
    Ja fyfan, gallstensanfall är värre än att föda barn. Hoppas att du får en tid för op snart. Man ska inte behöva ha så ont.
Svar på tråden SNABB Hjälp gallanfall