• Anonym (ja har aldrig)

Jag har aldrig -leken

Kan nån förklara leken för mig.

• Svar på tråden Jag har aldrig -leken
  • hrewak

När vi har kört så har vi gjort såhär:

Alla har något drickbart. En person börjar och säger ett påstående, t.ex. "Jag har aldrig åkt tåg". Alla som har åkt tåg tar en klunk av sin dryck. Sen forsätter man och turas om och säger ett påstående (som alltid börjar med 'jag har aldrig...')

• Anonym (Quexet)

Alla har en egen variation av leken. Flört

Men i stora drag är det en dricklek som går ut på att få fram hemligheter om dom andra i sällskapet.

Person 1 säger "Jag har aldrig haft sex." Alla som någon gång har haft sex måste då dricka en viss mängd. Sen är det person 2 som ska komma med ett påstående.

Sen finns det vissa som kör med att du som ställer frågan måste själv ha utfört det man påstår. Finns även dom som kör med personliga frågor om alla dricker, ett nytt påstående om ingen dricker, osv osv. 

• Anonym (ja har aldrig)

ah okej fast man kan säga något som man faktiskt gjort dock med aldrig innan ex, (ja har åkt tåg) men säger jag har aldrig åkt tåg för att få reda på om de andra åkt tåg haha

• Anonym (a)

Finns nog ett antal olika varianter av denna lek. Hur som helst så är den rolig att leka. Visst har man tvingats avslöja en och annan hemlighet men också fått reda på ett och annat. Vissa saker kanske man kan vara utan.

• Anonym (a)

Glömde skriva att denna lek inte är något för blyga personer. Den pinsammaste gången jag minns var på en möhippa för några år sedan. Det jobbiga var att min mor och några vänner till henne var med. Blev några pinsamma avslöjanden.

• JOE01

Haha kan förstå att det var pinsamt. Vilket var jobbigast. Att avslöja en hemlis eller få reda på något. Jag vet ju iof inte hur öppna du och din mor är.

• Anonym (Jossan)
    Anonym (Quexet) skrev 2015-04-06 20:58:33 följande:

Alla har en egen variation av leken. 

Men i stora drag är det en dricklek som går ut på att få fram hemligheter om dom andra i sällskapet.

Person 1 säger "Jag har aldrig haft sex." Alla som någon gång har haft sex måste då dricka en viss mängd. Sen är det person 2 som ska komma med ett påstående.

Sen finns det vissa som kör med att du som ställer frågan måste själv ha utfört det man påstår. Finns även dom som kör med personliga frågor om alla dricker, ett nytt påstående om ingen dricker, osv osv. 

Men vem skulle erkänna att de aldrig haft sex??

Vissa pinsamma saker skulle man ju ljuga om. "Jag har aldrig kissat på mig" skulle jag t.ex inte vilja att någon sa. Med mera.
  • Anonym (a)

[quote=75122012][quote-nick]JOE01 skrev 2015-04-07 09:58:13 följanHur kul är detquote-nick]Haha kan förstå att det var pinsamt. Vilket var jobbigast. Att avslöja en hemlis eller få reda på något. Jag vet ju iof inte hur öppna du och din mor är.[/quote]

Tycker nog att vissa frågor var lättare att svara på än att veta.

• Anonym (a)

Tror faktiskt det jobbigaste påståendet var.

Jag har aldrig onanerat i duschen.

Svar på tråden Jag har aldrig -leken