• Anonym (f-kassan)

Jag arbetar som handläggare på Försäkringskassan-ställa gärna er frågor

Hejsan alla här på Familjeliv

Jag arbetar som handläggare på Försäkringskassan

Ställ gärna er frågor till mig här i tråden.

• Svar på tråden Jag arbetar som handläggare på Försäkringskassan-ställa gärna er frågor
  • Nenne666

Hur orkar ni kontakta alla sjuka människor med era avslag? Är det inte väldigt påfrestande och tungt ? Tar du med dig det hem?

• sallybuse

Är det enkelt att få hel sjukersättning? just nu så har jag 50% Jag är född 59.

• Anonym (Fia)

Hej,

Jag kommer snart att gifta mig med en man som är eu-medborgare, vi kommer att bo hos mig i Sverige och han kommer till en början att vara arbetssökande (jag studerar). Vi har ett barn sedan tidigare och ett till på väg. Nu undrar jag vad som krävs för att vi ska kunna bli beviljade exempelvis bostadsbidrag eller för att han ska kunna ta ut föräldrapenning?

Vore jättetacksam för svar!

• Anonym (Hobby-expert)

Men kom igen! Varför tror ni en handläggare på FK skulle erbjuda sig att jobba gratis mitt i natten? Försäkringskassan har redan en tjänst på sin egen sajt där de svarar på frågor. Ringa kundtjänst går också. Frågor som inlägg #1 är förstås en annan sak. Sånt kan kanske denna "handläggare" svara på.

• Anonym (f-kassan)
    sallybuse skrev 2015-04-07 00:40:07 följande:

Är det enkelt att få hel sjukersättning? just nu så har jag 50% Jag är född 59.

Tack för din fråga!

Jag skulle vilja säga som så att det har blivit svårare att få hel sjukersättning då det nu har blivit mer vanligt att sätta sjukersättningen permanent med några uppföljningar med jämna mellanrum.
  • Anonym (Hobby-expert)
    Anonym (f-kassan) skrev 2015-04-07 16:55:33 följande:

Tack för din fråga!

Jag skulle vilja säga som så att det har blivit svårare att få hel sjukersättning då det nu har blivit mer vanligt att sätta sjukersättningen permanent med några uppföljningar med jämna mellanrum.

Vad är det här för svar? Ingen kan få sjukersättning permanent. Däremot har man förstås uppfölningar där man omvärderar arbetsförmågan. Ingen som jobbar på Försäkringskassan skulle uttrycka sig så som du gör. Du vilseleder med dina svar! Är det inte bättre att folk vänder sig till den riktiga Försäkringskassan för svar?
  • Anonym (Hobby-expert)
    Anonym (f-kassan) skrev 2015-04-07 16:55:33 följande:

Tack för din fråga!

Vad är det här för svar? Ingen kan få sjukersättning permanent. Däremot har man förstås uppfölningar där man omvärderar arbetsförmågan. Ingen som jobbar på Försäkringskassan skulle uttrycka sig så som du gör. Du vilseleder med dina svar! Är det inte bättre att folk vänder sig till den riktiga Försäkringskassan för svar?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Hobby-expert) skrev 2015-04-07 16:43:11 följande:

Men kom igen! Varför tror ni en handläggare på FK skulle erbjuda sig att jobba gratis mitt i natten? Försäkringskassan har redan en tjänst på sin egen sajt där de svarar på frågor. Ringa kundtjänst går också. Frågor som inlägg #1 är förstås en annan sak. Sånt kan kanske denna "handläggare" svara på.

Jag har både mailat och ringt men de vill inte svara på frågan. Räknade såklart inte med att få något svar här heller, men jag tänkte att jag har ju inget att förlora på att försöka.
Svar på tråden Jag arbetar som handläggare på Försäkringskassan-ställa gärna er frågor