• Junior79

HJÄLP Mitt hår blev lila..Behöver råd......

Hej!

Shiiit asssså....

Min vän tipsade mig att man kan använda henna i håret istället för blekning när man gör slingor. Jag tänkte: vad bra det sliter inte så mycke på håret. Nu när jag satte i botten för att prova så såg jag efter 5 min att det började se ut som lila.......Inte bra... Jag sköjlde ut det på engång. Nu är det så att jag ska på 80 års fest på lördag och vi reser tidigt på fredag. Hur kan jag få bort det?
    Kan jag lägga slingor på denna färg (blekningsmedel) och kanske få bort det mesta eller är jag tvungen att gå till frissan? hmm det är ju så dyrt...

• Svar på tråden HJÄLP Mitt hår blev lila..Behöver råd......
  • Den där Linn

Henna som blekningsmedel???

Testa att lägga på blekning på de partier som blev lila!

• hidden angel

om nu henne funkar (vilket låter skumt) så borde du nog inte tagit bort det så snabbt i alla fall kanske därför det blev lila??

Jag hade inte vågat mixtra mer efter att et blivit knasigt en gång, utan jag hade nog hellre tagit smällen att gå till frissan. men å andra sidan, 80års kalas sa du.. de flesta har säkert dålig syn där ju

• Wilja

Henna är väl till för att färga håret rött... Jag skulle nog färga håret mörkt, kan vara svårt att få det bra om man bleker över det lila.

• Junior79

linn84
    Det är inte blekningsmedel, men det var en henne för blonda som ville bli blondare...ehh låter knäppt jag vet...

hidden angel
    80års kalas, de flesta av gamlingarna idag är ju rosa eller lila i håret, så man lär ju vara en i gänget hehe

• Den där Linn

Åh, du satte det i botten
    Även om du lyckas få bort det med blekningen så blir nog resultatet inte så bra ändå, med tanke på att det är just i hårbotten!

• Bijouu

Sluta mixtra, gå till en utbildad frisör. Då kan sabba hela håret, och det vore väl inte så trevligt..

• Wilja

Hennamdlet kan ha vart gammalt, då kan det bli sådär. Vad var det för färg på det när du la det i håret? Riktigt färsk Henna "ska" vara grön...

• Mirrow

hehehe tur att du inte tog hela håret :D

• Julias mamma

Men tjejja...vad har du gjort...

Du ska hålla dig till det gamla vanliga du litar på...
    Vår frissa Monica på Hammartorpsvägen är rätt billig....kom hit och gör det

• Junior79

Har bokat tid hos frissan nu hehe...Ska dit imorgon.........Sköööönt

Svar på tråden HJÄLP Mitt hår blev lila..Behöver råd......