• Sanahl80

Fel kön ultraljud?

Hej!

Vid vårt ultraljud ( jag var då i v 20) så ville vi veta könet på barnet. Det var en äldre erfaren bm.. Hon tittade och sa att hon tyckte det var en flicka. Åh vad kul tyckte vi eftersom vi har två pojkar sen innan:) Hon fortsatte titta och sa " ja jag skulle bli mkt förvånad om det inte är en flicka".
    Vi ska på ett ul till runt midsommar så då ska vi höra igen. Blir såklart lika glad vad än som kommer ut..;)
    Har ni fått veta könet på ultraljudet? Har det vist sig att det inte stämmer?

• Svar på tråden Fel kön ultraljud?
  • nathalieekstrom

Jag tror du kan lita på den som är erfaren och kunnig. Det finns ALLTID en chans att det är fel kön sagt på UL men den chansen bör vara väldigt liten om hon sa att hon skulle bli förvånad om nått annat kom ut. Vi tog reda på kön i v 16 med vårt första barn och det stämde med vad som kom ut.

• familjekatt

De har oftast rätt, MEN jag har två bekanta som tagit reda på kön vid RUL som visat sig vara fel vid födseln. Man ska nog bra medveten om detta och inte ställa in sig för mycket på det ena eller andra.

Svar på tråden Fel kön ultraljud?