• amoremio

HUR träffas ni andra gays?

Jag är 25 år gammal kille som och är väldigt less på singellivet. Att jag är gay gör det givetvis inte lättare.

Nu kanske ni tänker: Va fan du är 25 år-chilla. Men jag har alltid varit tidig när det gäller känslor och i längtan eften en relation. Det är inte "min grej" att vara singel.

Så som frågan lyder: Hur träffade du din partner som homosexuell? Har både qx, grindr och badoo men antingen är det creepy killar eller sexgalningar på dessa forum. Hur gör man? Jag är inte särskilt intresserad av att hoppa i säng kors och tvärs längre- det ger INGET i längden. Dessutom är jag inte så desperat att jag tar första bästa kille bara för att slippa singellivet- ska det vara ett förhållande så ska det ju kännas rätt.

Jag ser tydligen väldigt bra ut också enligt många killar och upplevs som kärleksfull, social och trevlig av mina vänner- men det hjälper ju.inte hittills iaf Har löjligt enkelt att knyta kontakt med nya människor och jag märker att människor oftast trivs i mitt sällskap- likt förbannat fixar jag inte kärleken.

Försöka söka kontakt på krogen? Är kass på det- men kanske nått att jobba på?

• Svar på tråden HUR träffas ni andra gays?
  • Anonym (H)

Gå till en gaybar/gayklubb eller vad det nu heter? Är själv en hetero kille och har väl haft fantasier om killar också och det är mest på krogar man hittar dessa. 
    Har inte besökt en gayklubb men jag tycker att du borde!

• Anonym (Tjej!)

Borde inte vara svårt att träffa någon likasinnad!
    Har du ingen tjejkompis som har en bögkompis?
    Tjejer umgås ju gärna med bögar.

Någon som känner någon liksom!

Vilken stad bor du i?

• amoremio

Tack för era tips.

Jag måste nog göra lite förtydliganden: Jag går faktiskt på gayställen i stort sett varje helg. Likaså har jag många homosexuella killkompisar, "sådana" som jag.

Varken att hänga på gayställen eller har homosexuella killkompisar har hjälpt mig hittills. Bor i Göteborg så det finns många bögar.

Att jag gillar "manliga straight acting" killar gör det givetvis inte lättare heller eftersom många gaykillar är fjolliga (det är inte fördomar, det är en generell sanning).

Vad gör man härnäst?

• Anonym (Plupp)

Leta utanför din Box. Det finns tex olika föreningar för hbtq-personer. I Göteborg finns en förening som heter Homan tex, googla det. Du kanske kan hitta en partner via tex en regnbågsmässa i kyrkan?

• amoremio

Tack för tipsen ska prova, vill verkligen ha en partner. Redo för att stadga mig.

Svar på tråden HUR träffas ni andra gays?