• plastkotte

hur vet man om en jobbintervju gick bra?!

Som rubriken lyder! Hur vet man om en jobbintervju gick bra? Eller dåligt för den delen också? Var precis på min första arbetsintervju efter 3 års studier, och nu är jag så sjukt nervös för hur det gick egentligen.. Någon som har några "knep" för att avgöra sånt?

• Svar på tråden hur vet man om en jobbintervju gick bra?!
  • MadHatter

Man får jobbet?

Nej men det handlar väl mest om en känsla. Om man känner att man nådde fram och fick kontakt med intervjuaren och framför allt att man känner sig nöjd med den bild man gav av sig själv.

Då har ju intervjun oftast gått bra utifrån ens egna förutsättningar. Sen kan man ju göra en jättebra intervju men ändå inte vara rätt person för jobbet.

Oftast känns det ju bättre när man gjort fler intervjuer, dels vet man vad man kan vänta sig pch dels har man nåt att jämföra med.

• jenny99

Som ovanför skriver,känsla.Jag var själv på intervju för en vecka sen och intervjun kändes väldigt bra,jag kände mig säker att få jobbet,och det fick jag.

• plastkotte
    MadHatter skrev 2015-04-08 07:25:06 följande:

Man får jobbet?

Nej men det handlar väl mest om en känsla. Om man känner att man nådde fram och fick kontakt med intervjuaren och framför allt att man känner sig nöjd med den bild man gav av sig själv.

Då har ju intervjun oftast gått bra utifrån ens egna förutsättningar. Sen kan man ju göra en jättebra intervju men ändå inte vara rätt person för jobbet.

Oftast känns det ju bättre när man gjort fler intervjuer, dels vet man vad man kan vänta sig pch dels har man nåt att jämföra med.

Intervjun tog nästan 2 timmar och jag fick en visning runt kontoret efteråt, för min del känns det som att det gick ganska bra. Men jag har aldrig varit på en intervju för ett sånt här jobb, har studerat senaste åren och det här var första intervjun för yrket jag är utbildad till :)
Svar på tråden hur vet man om en jobbintervju gick bra?!