hur är det möjligt?
Jag undrar hur följande är möjligt:
En bonusmamma som inte vill ha föräldraansvar över mannens barn är elak, empatilös, idiot, farlig för barnen osv osv.
Men...
En bonusmamma som inte har några problem med att ta ansvar för mannens barn är dum i huvudet, leker familj, stjäler barn, är ute efter konflikter med biomamman osv osv.
Hur motiverar ni dessa tankevurpor på annat sätt än att det förmodligen handlar om att en bonusmamma inte får existera?
En kvinna som får mannens första barn har därefter monopol på den mannen och har full rätt att styra hans familjeliv även efter separationen?
Jag undrar även hur många kvinnor som tillåtit att mannen försökt styra hennes familjeliv efter en separation. Förmodligen inte en enda, trots att dom ändå anser sig ha rätten i det omvända.
Jag förstår inte hur en förälder, som ska vara den som älskar sitt barn villkorslöst och ska se till barnets bästa, ändå är den som allt som oftast sätter sin egen prestige före barnet. Och på andra sidan sitter en bonusförälder, utan villkorslös kärlek, och kämpar för just barnets bästa.
Jag förstår inte och tänker att en diskussion kanske kan bringa klarhet i frågan.