Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Överraskning)

Behöver tips för överraskningsfest!!

Har tänkt planera en överraskningsfest till min pojkvän som fyller 25, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga!

Till att börja med är vi särbor, och jag vet inte exakt vilka som skulle kunna uppskattas av honom att bli bjudna?! Jag vet väl 6-7st på rak arm, är det fel/konstigt att fråga någon av dem vilka som kan tänkas komma?

Det är på försommaren festen skall hållas, och jag tänker mig att kunna ha festen i min trädgård, eventuellt med partytält... Hur ska jag förhindra att inte tallrikar/glas/ servetter blåser bort? (Mardröms scenarie sen min konfirmation blev förstörd av den anledningen)

Tänkt att ha någon sorts frukt buffé framme, (meloner, hallon, jordgubbar, blåbär, ananas, kiwi osv) men även riktig mat.. Frågan blir då vad? Gärna något enkelt men gott.

Alkohol kommer finnas i begränsad mängd. Kanske ca 4 plattor öl/cider och ett par flaskor vodka? Är det för lite för 15-20 personer? Det är inte meningen att bli någon "fyllefest", då vi själva har barn och flera gäster har barn/är gravida.

Billiga champagneglas? Fina engångsartiklar? Färg eller tema? Lekar/tävlingar? Vad för musik? Långbord eller "fyrkant"? Kan man ha maten inne och äta ute? Bjuda bara kompisar eller deras respektive också? Han har nämligen vissa kompisar vars tjejer han knappt träffat medan andra känner han väl..

Kom gärna med tips och idéer!

• Svar på tråden Behöver tips för överraskningsfest!!
  • Anonym (han svarade)

Tycker du ska bjuda hem honom till dig där du och en väninna ligger nakna i sängen och väntar.

Svar på tråden Behöver tips för överraskningsfest!!