• Anonym (Vartärden?)

Mensvärk utan mens, fler?

Hej!
    Min mens är några dagar sen, haft mensvärk i flera dagar nu och trott att den är på väg. Sitter i skrivande stund med mensvärk men ingen mens som kommer. Har haft vita flytningar, men inget annat. 

Brösten gör inte ont, humöret är inte påverkat utan det enda är just att mensen uteblivit. Har inte tagit test än eftersom min BM sa att jag skulle minst vänta 1 vecka efter BIM för att få ett tillförlitligt svar. 

Har någon av er andra haft såhär..? Att mensen är borta, mensvärk osv. Kom mensen sen? Var ni med barn?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mensvärk utan mens, fler?
  • grabbmamman linda

Så har det varit för mig tre gånger ;) När jag blivit gravid!

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Anonym (mossa)

jag kände en "smärta" inuti magen någonstans, hade inte samma slags smärta som vid mens, då jag kan känna en obehaglig känsla i underlivet och utmed låren. Jag märkte också att jag inte fick några finnar, inte var lös i magen som jag brukar vara innan mensen. Titta på om det är några symptom du brukar ha vid menen som uteblivit. Jag kände på mig när jag var gravid, det var annorlunda än alla andra gånger jag hoppats på att vara gravid. så är det inte för alla såklart. Jag var väldigt hård i magen, det var mitt första tecken.

• sladda

Jag är precis i samma sits som dig.... Ska bli intressant o se vad som kommer ske.

• Anonym (Vartärden?)

Spännande läsning!

Anonym (mossa) skrev 2015-04-08 18:05:54 följande:

jag kände en "smärta" inuti magen någonstans, hade inte samma slags smärta som vid mens, då jag kan känna en obehaglig känsla i underlivet och utmed låren. Jag märkte också att jag inte fick några finnar, inte var lös i magen som jag brukar vara innan mensen. Titta på om det är några symptom du brukar ha vid menen som uteblivit. Jag kände på mig när jag var gravid, det var annorlunda än alla andra gånger jag hoppats på att vara gravid. så är det inte för alla såklart. Jag var väldigt hård i magen, det var mitt första tecken.

Har inte tänkt så långt.. Eller det enda som jag inte känt såhär långt som jag alltid brukar känna några dagar innan mensen kommer är att det brukar ila runt naveln och ner mot underlivet. Har inte känt av det än.. 
    Annars är det som vanligt innan mens.
    sladda skrev 2015-04-08 18:09:45 följande:

Jag är precis i samma sits som dig.... Ska bli intressant o se vad som kommer ske.

Spännande! Har du testat något? När passerade du BIM?

• eerica

Hej jag brukar inte direkt känna när jag får mens lite ont i magen. Men det med utebliven mens har jag nu inte haft den på snart 2 månader. Får lite vitt i trosorna ibland men ja antar det är som någon slags flytning. Vet inte om jag kan vara gravid men sambon har bara kommit i mig 1 gång för några dagar sedan. 

• grabbmamman linda

Jag blev gravid dagen efter jag hade haft mens.. så konstiga saker händer.. typiskt oxå det med vita flytningar.. 

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • eerica

Ok jajjemen. Men jag vet inte hur stor chansen är nu eftersom min sambo kom i mig för första gången i helgen. Å jag slutade med mina p piller förra året.. Sen fick massa kraftiga blödningar, så ätit provera, cyklakapron sedan dec till nu sista jan. Sen har jag som inte haft någon mens någon skätt nu i mars o lite vitt. 
    Å ja känns som inte chansen kanske är så stor att det ska hända något nu efter första gången. Å vi vill börja skaffa barn å tanken att det ska hända något detta år 

• Anonym (Vartärden?)

Har känt av lite i vä. bröstvårta nu ikväll men det brukar jag göra. Drt som dock förvånade mig var att vårtorna kändes väldigt långa, alltså mer utåtstickande o större.än tidigare. Gissar att det är inbillning men kände mig som en kossa.. Hahaha

• sladda
    Anonym (Vartärden?) skrev 2015-04-08 18:19:29 följande:

Spännande läsning!

Har inte tänkt så långt.. Eller det enda som jag inte känt såhär långt som jag alltid brukar känna några dagar innan mensen kommer är att det brukar ila runt naveln och ner mot underlivet. Har inte känt av det än.. 

Annars är det som vanligt innan mens.Spännande! Har du testat något? När passerade du BIM?

Nä jag har inte testat något ;) . jadu jag är så himla oregelbunden så har faktiskt ingen aning. Men vet att vi inte skyddar oss iaf å att den värken ja haft brukar innebära mens men icke ännu.

Själv då??
Svar på tråden Mensvärk utan mens, fler?