Vad heter figurerna i Bamse?
Vad heter Bamses fru och barn? Vad heter Lille-Skutts fru och barn?
Kommer inte ihåg, vet att Bamse har fyra barn och Lille Skutt i alla fall ett (Mini-hopp??). Nån som vet?
Vad heter Bamses fru och barn? Vad heter Lille-Skutts fru och barn?
Kommer inte ihåg, vet att Bamse har fyra barn och Lille Skutt i alla fall ett (Mini-hopp??). Nån som vet?
Brummelisa
Brum
Teddy
Nalle-maja
Brumma
Mini-hopp heter Skutts unge iaf
Nalle-Maja och brummelisa, kanske, har jag för mig, tror jag...
Ja, och Bamses lilltjej har Downs syndrom! Tycker jag är jättegulligt!
Lille-skutts fru, heter inte hon Nina eller något sånt?
Tillägger att Lille Skutts fru heter Nina Kanin. (Tror jag iaf...)
brummelisa e frun teddy, nallemaja heter två av barnen och den minsta dottern heter brumma en son kommer jag inte håg nmnet på... lilleskutts fru heter nina kanin.
Här är Bamses hemsida. Om du kollar i menyn längst upp finns det nåt som heter figurboken A-Ö. Där kan du se vad ALLA figurer i Bamse heter
www.bamse.net/figurboken/default.aspx
Ja, nu kom du direkt till figurboken om du klickar på länken
Banonza, jo det stämmer: Nina Kanin
Skutts familj heter : Lille skutt, Nina och Mini hopp
Bamses familj heter: Bamse, Brummelisa, Nalle-Maja, Teddy, Brum och minstingen Brumma
Våra Liv - jo, det är ett "avsnitt" då de andra ungarna är sjuka, och då passar Skalman på att berätta för Bamse och Brummelisa att Brumma "inte är som andra barn". Hon har ju låtsaskompisar och är lite efter och säger bara Hakuna Matata till exempel. Så berättar de det för de övriga barnen, och de säger de att "det vet vi redan, hon är mycket snällare". Brumma är speciell, det har de redan listat ut.
Bonanza: Ja, det kommer jag också ihåg. Fast jag visste inte att det var Down´s syndrom.
Jo jag läste det avsnittet fär länge sedan, och författarna har skrivit om det också. (De ville göra serie mer verklig och lät lilla Brumma bli utvecklingsstörd bara för det är jag inte helt 100% säker på att det är DS men nåt i alla fall) Och jag tycker det är jättebra!
Jag har också läst det avsnittet- men det stod inte uttryckligen att det var Down's det rörde sig om. Att det handlade om en utvecklingsstörning var dock solklart.
jag kom just på att det inte skulle förvåna mig ett ögonblick om det kom fram att Mini-hopp har damp eller nåt...