• kingonort

Ni som har flyttat från Stockholm till Nyköping

Hej,

Vi är en familj med två barn som idag bor i Stockholm. Vi har ett parhus utanför Spånga och sen vi fick våra barn har vi slutat att åka till stan. Därför har vi funderat ganska länge på att flytta till en mindre stad.
    Vi önskar helt enkelt att ha ett större hus, närmare till naturen men också närmare till stan. Och det känns som Nyköping är en stad som passar våra önskemål.

Det vore intressant att höra från andra som har gjort samma sak. Vad tycker ni? var det positivt? Har ni ett favorit villa område? alla inputs är välkomna :)

En fråga till. Vi har varit i Nyköping 4 gånger. Och det blåste ganska mycket varje gång. Burkar det vara så? :)

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Ni som har flyttat från Stockholm till Nyköping
  • Miew

Jag kommer från Oxelösund utanför Nyköping. Och ja, det blåser alltid i Nyköping. Annars så är det en fantastisk stad. Inte för stor men nästan allt finns där ändå. Underbar på sommaren, gå ner till hamnen och äta glass eller ligga på vallarna och sola med en bok.

• kingonort

Jag hadde hoppats att få höra från andra som har flyttat från Stockholm till Nyköping. Ingen? Glad

• Framåt

Hej! Försöker väcka liv i denna gamla tråd. Hur gick det, TS? Kom ni vidare med era planer? Jag och min familj (man & 2 barn) funderar på om vi ska lämna Stockholm. Vi bor i Nacka och jag trivs jättebra här, men prisläget är ju ett helt annat utåt landet... Hör gärna från andra som funderar på att flytta, som tagit steget eller er Nyköpingsbor.

• kingonort
    Framåt skrev 2016-01-09 18:41:14 följande:

Hej! Försöker väcka liv i denna gamla tråd. Hur gick det, TS? Kom ni vidare med era planer? Jag och min familj (man & 2 barn) funderar på om vi ska lämna Stockholm. Vi bor i Nacka och jag trivs jättebra här, men prisläget är ju ett helt annat utåt landet... Hör gärna från andra som funderar på att flytta, som tagit steget eller er Nyköpingsbor.

Hej,
    Vi har varit på besök några gånger och vi är lite tveksamma. Centrumet är väldigt fint men när man kollar på villa områden är det ganska begränsad och ingen som vi älskar.
    Jag rekommenderar att åka dit, sova där några dagar och köra runt alla område. Vi gjorde så och vi tycket om bara centrumet och Arnö (delen vid havet).
    Vi tyckte också att staden var för liten när man tänker hur långt bort ligger den från Stockholm.

Vi funderar nu på Uppsala eller utanför Göteborg.
Svar på tråden Ni som har flyttat från Stockholm till Nyköping