• Anonym (Fundersam)

När kommer abstinensen?

Om man är van att äta citodon, sedan ett par år tillbaka, men inte äter så många.
    Om man äter vid en - absolut Max två gånger per dag, och ca 1,5 tablett per gång.
    ofta kör med ett dygn utan tabletter, ca 1 gång i veckan, var tionde dag.

Om man då är rädd att man är beroende, hur länge måste man vara utan citodon innan abstinensen kommer?

• Svar på tråden När kommer abstinensen?
  • Anonym (Equinox)

Abstinens sitter i psyket. Sluta löjla dig och gör något annat.

• psyklivet
    Anonym (Equinox) skrev 2015-04-09 09:18:50 följande:
    Eftersom opiater är fysisktberoendeframkallande, så sitter det inte alls bara i psyket.
  • Anonym (S)
    Anonym (Equinox) skrev 2015-04-09 09:18:50 följande:

Du är ju dum i huvudet, du kan sluta löjla dig och göra något annat...
  • Anonym (...)

Abstinens sitter INTE bara i psyket. Abstinens kan bli livshotande i vissa fall då det kan leda till cirkulationskollaps = personen dör! (Om ej behandling sätts in)

Så NEJ, det är absolut inte bara psyket som spelar roll..

Abstinens är jobbigt både psykiskt och fysiskt! Symtomen kan komma allt från timmar till någon dag, det kommer rätt fort ändå utifrån vilket beroende man har!

• Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2015-04-09 10:32:10 följande:

Abstinens sitter INTE bara i psyket. Abstinens kan bli livshotande i vissa fall då det kan leda till cirkulationskollaps = personen dör! (Om ej behandling sätts in)

Så NEJ, det är absolut inte bara psyket som spelar roll..

Abstinens är jobbigt både psykiskt och fysiskt! Symtomen kan komma allt från timmar till någon dag, det kommer rätt fort ändå utifrån vilket beroende man har!

Okej, så om jag är på dag tre utan abstinens så borde jag kanske kunna hoppas på att det är lugnt?
  • Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-09 10:59:19 följande:
    Okej, så om jag är på dag tre utan abstinens så borde jag kanske kunna hoppas på att det är lugnt?
    Har du något sug alls efter citodon?
  • Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2015-04-09 12:18:47 följande:
    Har du något sug alls efter citodon?
    Nja , eller ja eftersom jag har ont så hade det Ju vart skönt.

Igår och i förrgår mådde jag bättre och hade inget sug
  • Anonym (me)

Jag "åt" en väldigt stor dos under några månader förra året, jag fick inget sug att ta fler efter, men mådde väldigt dåligt första tiden, vet inte om det hade med dem att göra, men jag misstänker det. Det kom nån dag efter jag slutat.

• Anonym (Equinox)

Ja, abstinens från heroin kan leda till lite obehagligheter, men en person som kan ta dygnspauser från Citodon? Sluta gråta för helvete. Klarar du tre dygn är det lugnt.

Svar på tråden När kommer abstinensen?