• liamlina

vit långklänning med blommor på bröllop?

I maj ska jag på bröllop och undrar om det är okej att ha en vit långklänning med lite blommor på?

Och är det okej att ha svarta klackar till och svart kofta eller är det förbjudet?

Åh skulle det vara så, kan man fråga bruden om vilken klänning som är okej?

• Svar på tråden vit långklänning med blommor på bröllop?
  • Solborga

Rent spontant och generellt känner jag att ett nej är på sin plats. Undvik vitt och närliggande färger.

Bäst är ju dock att fråga bruden, hon kanske inte alls har några problem med det.

• LAHR

som sagt det är vad brudparet har för klädkod och den följer man helt enkelt ocg vet man inte så får man fråga, men rent spontant så blir det ett nej då bruden bara ska bära vitt enligt tradiotion, svart skulle jag också undvika i den mån det går men skor nja om de kanske inte syns så extremt mycket men svart och vitt är inga direkta bröllopsfärger när det kommer till gästerna. 

sedan kan man ha en sjal över axlarna om man inte har en kofta i rätt kulör =) 

"you can do it you are a croft"
  • EnGladPingvin

Mönstrat med vitt inslag är ok, men det vita ska inte vara dominerande. Har själv haft en svartvit klänning på bröllop och så länge det inte kan förväxlas med en bröllopsklänning är det ok enligt M. Ribbing.

• Zoja

Haha, det är väl klart att det inte är FÖRBJUDET att ha en svart kofta/skor på bröllop!

Och en mönstrad vit klänning? Ja, varför inte.

• isadora81

Om klänningen upplevs som vit och mönstret knappt syns är det inte ok. Men om den upplevs som blommig så är det ok. Lägg ut en bild så kan vi kommentera om du vill. Svarta skor är absolut ok. Kofta kanske är gränsfall. Men om du inte vill köpa en vit eller färgad kofta så funkar det.

Svar på tråden vit långklänning med blommor på bröllop?