• Jessicastar

    Hjälp! Gravid men vet ej hur lång????

    Tog ett clear Blue test igår där plusset kom efter typ 2sekunder! Jag kan knappt bli gravid själv då jag inte har egen ägglossning ( kanske 1 om året) . Dom andra barnen har kommit med hjälp av ägglossningstabl. Nu är minsta bara 7 månader. Jag har helammat honom. Jag hade min första (mens) om det nu var det, när han var ca 3mån. Glömt att skiva upp så klart :( så jag kan vara allt mellan 4v till +16v!! Vi skulle INTE ha flera barn..jag kan nu om jag är kissis, känna livmodern tydligt ca 3-4cm under naveln. Vet inte vad jag vill med detta inlägg.... Kanske bara prata av mig med nån som vart i liknande sits.

  • Svar på tråden Hjälp! Gravid men vet ej hur lång????
  • GlitterLina
    Jessicastar skrev 2015-04-09 11:18:42 följande:

    Tog ett clear Blue test igår där plusset kom efter typ 2sekunder! Jag kan knappt bli gravid själv då jag inte har egen ägglossning ( kanske 1 om året) . Dom andra barnen har kommit med hjälp av ägglossningstabl. Nu är minsta bara 7 månader. Jag har helammat honom. Jag hade min första (mens) om det nu var det, när han var ca 3mån. Glömt att skiva upp så klart :( så jag kan vara allt mellan 4v till +16v!! Vi skulle INTE ha flera barn..jag kan nu om jag är kissis, känna livmodern tydligt ca 3-4cm under naveln. Vet inte vad jag vill med detta inlägg.... Kanske bara prata av mig med nån som vart i liknande sits.


    Köp ett cb digitalt med veckoindikator. Den visar hur många veckor sedan du blev gravid
  • IMHO
    Jessicastar skrev 2015-04-09 11:57:39 följande:

    Hur långt kan den visa?


    Är det mer än tre veckor visar väl CB digital bara 3+. Ring mvc istället så de kan kolla med ultraljud. Med dina omständigheter borde du få tid snabbt.
  • GlitterLina
    Jessicastar skrev 2015-04-09 14:00:21 följande:

    Fick en "akut" tid idag kl 16.00! 


    Jättebra!!!

    Meddela hur det gått
  • Riolina

    Jag blev gravid med vårt andra barn på liknande vis. Jag hade ingen aning hur långt gången jag var när vi fick plus. Första barnet var då 10 månader och jag ammade mycket, mensen oregelbunden. Jag ringde gyn och fick komma in på ett vul. Där fick vi se ett litet liv i magen och dem mätte och beräknade min graviditet :)

    Lycka till!!

  • IMHO
    Jessicastar skrev 2015-04-09 14:00:21 följande:

    Fick en "akut" tid idag kl 16.00! 


    Vad bra! Hoppas allt löser sig på bästa sätt för er.
  • Jessicastar

    Shit! Jag har gått 14+0!!!!!! Utan att ha märkt något! Den hoppade runt och snurrande! Helt galet.. Är i chock...

  • Riolina
    Jessicastar skrev 2015-04-09 16:49:59 följande:

    Shit! Jag har gått 14+0!!!!!! Utan att ha märkt något! Den hoppade runt och snurrande! Helt galet.. Är i chock...


    Förstår din reaktion! Om några dagar lägger sig chocken och ni kan säkert börja njuta av beskedet :)

    Jag har 18 månader mellan mina barn och det har gått bra med allt vad det innebär. Ni kommer kanske att få ännu tätare. Idag är mina barn 8 och 10 år, de leker med samma kompisar och går på samma fritidsaktiviteter. Idag tänker vi att vi kunde inte fått det bättre

    Skönt att det såg bra ut när ni var på gyn.
  • GlitterLina
    Jessicastar skrev 2015-04-09 16:49:59 följande:

    Shit! Jag har gått 14+0!!!!!! Utan att ha märkt något! Den hoppade runt och snurrande! Helt galet.. Är i chock...


    :) haha jisses. Lycka till
  • Riolina
    Jessicastar skrev 2015-04-09 16:49:59 följande:
    Shit! Jag har gått 14+0!!!!!! Utan att ha märkt något! Den hoppade runt och snurrande! Helt galet.. Är i chock...



    Hur har det gått för er? Jag tänker på dig ibland och hoppas att ni har smält chocken. Om inte så hoppas jag att ni får hjälp att bearbeta situation.
  • Jessicastar

    Hej! Jo det är bra här :) vi har smält det men det tig ett tag! Dax för rutinUL på fredag :D tack för omtanken!!!

  • Riolina
    Jessicastar skrev 2015-05-01 18:25:53 följande:
    Hej! Jo det är bra här :) vi har smält det men det tig ett tag! Dax för rutinUL på fredag :D tack för omtanken!!!



    Vad roligt att läsa!
Svar på tråden Hjälp! Gravid men vet ej hur lång????