• SaraL93

Ska köpa min först katt

Hej,

Jag har äntligen lyckats övertyga min pojkvän att vi ska köpa kattGlad

Är bara lite osäker på vad det är för saker vi behöver köpa in till katten. Vi har ännu inte riktigt bestämt om vi ska adoptera en äldre katt eller köpa en kattunge.

Räcker det med, vatten/matskål, leksaker, kattlåda och halsband? Mat kommer den självklart också få :)

Katten kommer kunna vara utomhus ifall någon undrar.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Ska köpa min först katt
  • Anonym (viktigare än saker:)

Se till att den är vaccinerad och hälsoundersökt av veterinär. Den ska också vara avmaskad. Sand i lådan innan den ens sätter tassarna över tröskeln.  Glöm inte att försäkra katten. Då kostar veterinärvård vid sjukdom/skada bara en bråkdel än annars. Se till att katten blir kastrerad när den är runt 6 månader.

De saker du köper är inte alls lika viktigt som ovanstående jag nämnde.

• IceJossan

Är det bara en katt ni vill ha är det lämpligast att skaffa en vuxen katt. Då kan ni dessutom välja och vraka tills ni hittar en katt med alldeles rätt personlighet och aktivitetsnivå :) Köper ni kattunge kan den bli huuuur som helst, både på gott och ont.

• Anonym (pp)

Hej! Vad kul för er!

Någonting att klösa på behöver den också, en klösbräda eller kanske en ställning.

Det är klart det är mysigt med en kattunge, men vill ni göra en god gärning samtidigt tycker jag ni ska adoptera en vuxen katt, då kan man ju också hitta en som matchar er på ett bra sätt.

Som det redan nämnts försäkring mycket viktigt.

Lycka till!

• Anonym (pp)

Ville bara lägga till, om ni köper en kattunge var säker på att den är över 12 veckor! Det visste du säkert redan men ville bara nämna. :)

Svar på tråden Ska köpa min först katt