Hur fungerar det på era dagis då ni är arbetslösa? Får era små vara med vid frukosten eller lunchen?
Hjälp mig nu mammor där ute....
Har en liten goding på 1 år o 3 månader som skall skolas in på dagis om 2 veckor....Vi fick inte det dagis vi valde i första hand men tyckte att alternativet vi blev erbjudna verkade bra så vi tackade ja. Det är ett nystartat dagis som verkar mycket lovande men då det inte finns arbetsplaner o annat känns det lite som att man få chansa o se vart det bär hän....Enda kruxet tyckte jag, var att då jag är arbetslös och har alltså rätt till 15 timmar i veckan, var att lillkillen får bara vara på dagiset mellan 8.30 till 10.30, och han har inte rätt att vara med o äta varken lunch eller frukost berättade personalen....
Tyckte i bilen på väg hem att det verkade märkligt då jag själv arbetat sedan många år i skolan o anser just måltiderna ur pedagogisk synpunkt vara väldigt viktiga för barnen, det sociala beteendet, ja allt det....Hellre hade jag sett ett rullande schema eller ialafall någon gång i veckan att han hade fått vara med vid någon måltid, tycker det verkar jättekonstigt....Så om jag ade varit arbetslös i typ många år så hade alltså han aldrig fått vara med o äta med de andra barnen typ...?! Nu börjar jag en tjänst till hösten som det ser ut, men ändå....Det är ju ett tag tills dess. Jag vill att det skall bli det bästa för min lilla kille förstås....
Hur fungerar det för er andra arbetslösa mammor med barn???? Känns skönt att få veta ur det ser ut på era dgis där ute....