• AnnaKotte

Kramp i vänstra tinnigen

Jag har haft konstiga kramper i min höga tinning hela dagen. Det kommer och går med några minuter till upp till en timmas mellanrum. Det "krampar 3-5 gånger innan det släpper och det gör ont också... Sen är det som vanligt innan nästa kramp. Vad sjutton kan det vara?!

• Svar på tråden Kramp i vänstra tinnigen
  • Farth Vader

Jag har haft något liknande för ett par veckor sen. Hade "värk" i min högra tinning samt ryckningar. Efter ett par dagar vandrade värken vidare och satte sej mitt på huvudet. Fick tid på vårdcentralen där jag lämnade prover samt gjorde en ögontrycksmätning. Alla provresultat var normala så läkaren skickade mej till en kiropraktiker. Han konstaterade att jag hade spänningar i nacken - vilket jag själv inte kände av. Han knäcte till några kotor samt gav akupunktur mot själva huvudvärken. Märkte på en gång efter behandlongen att besvären mildrats men det tog ytterligare en dag innan allt var bra. Vet inte alls om det är samma du har men kiropraktikern sa att det är vanligt med värk och ryckningar i tinningen om man har nackproblem.

Lycka till

Svar på tråden Kramp i vänstra tinnigen