Semester. skaraborgslän tips.
Jag har en veckas semester som jag tänkte ha uppe i falköping och träffa släkt som man inte sett på 7år. min fråga är vad de finns för sevärdheter runt omkring falköping så man inte bara åker upp förgäves.
Jag har en veckas semester som jag tänkte ha uppe i falköping och träffa släkt som man inte sett på 7år. min fråga är vad de finns för sevärdheter runt omkring falköping så man inte bara åker upp förgäves.
De har en mysig forntidsby där, minns inte namnet.
Skara sommarland...om man gillar sånt?
Annars är det ju väldigt fint ute vid Vätter- och Vänerkusterna; Hjo, Lidköping, etc. och Läckö, Killekulle är ju fint att besöka, om ni är beredda att åka lite?
Ekehagens forntidsby finns ju. Skara sommarland likaså. Sedan beror det väl på vad för slags aktiviteter ni uppskattar och till vilken åldersgrupp/familjesammansättning? Det finns ju platser ur Arnböckerna, vandringsleder, diverse fina kyrkor, formminnen mm. Falbygdens ost mm är väl det jag kommer på så här rakt av.
Ostbuffé på Falbygdens - mums!
Eller, om ni vill åka bort en natt - sov i ett hus byggt uppe i en ek på Islanna trädhushotell och få frukosten upphissad i korg på morgonen. Jättemysigt! Ligger inte många km från Falköping.
Och en sak till om du har barn med dig - Arenabadet i Skövde! Jättefint och roligt äventyrsbad med kanor för alla åldrar!