• Gravid 2008

Semester. skaraborgslän tips.

Jag har en veckas semester som jag tänkte ha uppe i falköping och träffa släkt som man inte sett på 7år. min fråga är vad de finns för sevärdheter runt omkring falköping så man inte bara åker upp förgäves.

• Svar på tråden Semester. skaraborgslän tips.
  • Lena

De har en mysig forntidsby där, minns inte namnet.

• Natulcien

Skara sommarland...om man gillar sånt?

Annars är det ju väldigt fint ute vid Vätter- och Vänerkusterna; Hjo, Lidköping, etc. och Läckö, Killekulle är ju fint att besöka, om ni är beredda att åka lite?

• mammalovis

Ekehagens forntidsby finns ju. Skara sommarland likaså. Sedan beror det väl på vad för slags aktiviteter ni uppskattar och till vilken åldersgrupp/familjesammansättning? Det finns ju platser ur Arnböckerna, vandringsleder, diverse fina kyrkor, formminnen mm. Falbygdens ost mm är väl det jag kommer på så här rakt av.

• Prospero

Ostbuffé på Falbygdens - mums!

Eller, om ni vill åka bort en natt - sov i ett hus byggt uppe i en ek på Islanna trädhushotell och få frukosten upphissad i korg på morgonen. Jättemysigt! Ligger inte många km från Falköping.

• Prospero

Och en sak till om du har barn med dig - Arenabadet i Skövde! Jättefint och roligt äventyrsbad med kanor för alla åldrar!

Svar på tråden Semester. skaraborgslän tips.