• Tess1två3

Trassligt hår

Hejsan! 

Jag är 16 år och har ganska så långt hår. Det är inte tunt men inte heller super tjockt, 
    Problemet jag har är att mitt hår blir trassligt och "fult"väldigt lätt, det kan gå 5 minuter efter att jag borstat det och det är lika trassligt igen. Jag vet inte vad jag har för hårsort direkt men mitt hår är rakt utan volym och som sagt mitt emellan tjockt och tunt. Det blir fett väldigt lätt (mest p.g.a. att jag försöker ge mitt hår volym genom att "röra" runt i hårbotten med mina fingrar) 

Någon som har något tips på någon hårolja som ger lent och fint hår? så att det slipper trassla till sig direkt 

• Svar på tråden Trassligt hår
  • Madmoiselle

Jag tror du använder fel shampoo och balsam. Be din frisör hjälpa dig nästa gång du klipper dig. Vad gäller hårolja så använder jag själv Kerastase och är helnöjd med den. Håret blir inte fett av den och den tynger inte ner, sedan bidrar den med näring åt håret så det blir glansigare.

• Anna74a

Jag har som du beskriver det.

Frisören kallar hårkvalitén för glashår.

Det går inte att permanenta ex.

Det går ur på en gång och blir torrt och trassligt.

Många och tunna hårstrån.

Blankt ifall jag inte behandlar det på något vis, det känns tungt när det blir långt.

Jag upplever det som tunt.

Sist fick jag en ny frisör som förstod vad det handlade om, hon tunnade ur håret rejält.

Och det blev genast tjockt och trasslade sig ingenting.

• Tess1två3
    Jag är bara jag skrev 2015-04-10 16:59:41 följande:

Kanske dags klippa av en bit? Kluvna hårtoppar gör att det trasslar ihop sig.

Funkar inte, haft såhär i flera år nu :/
  • Tess1två3
    Anna74a skrev 2015-04-10 17:50:16 följande:

Jag har som du beskriver det.

Frisören kallar hårkvalitén för glashår.

Det går inte att permanenta ex.

Det går ur på en gång och blir torrt och trassligt.

Många och tunna hårstrån.

Blankt ifall jag inte behandlar det på något vis, det känns tungt när det blir långt.

Jag upplever det som tunt.

Sist fick jag en ny frisör som förstod vad det handlade om, hon tunnade ur håret rejält.

Och det blev genast tjockt och trasslade sig ingenting.

Okej! Ska prata med min frisör! tack så mycket :)
Svar på tråden Trassligt hår