• Loka11

Blod i urinen. Hjälp!

Jag har en tik som är 3 år. Hon har kissat blod i lite mer än en vecka nu, har varit till veterinär som röntgat, sett med ultraljud och tagit urinprov. Inget av detta visade UVI eller cystor men hon har ändå ätit penicillin i 7 dgr nu. Ska tillbaka efter helgen om det inte blivit bättre. Finns det någon som har erfarenhet av detta? Vad kan det vara? Hon mår inte dåligt i övrigt bara lite trött av antibiotikan.
    Skulle vara sååå tacksam för lite info.

• Svar på tråden Blod i urinen. Hjälp!
  • Babysnow

Har dom kollat njuren? Vet ej om det är samma som för djur och människor men jag kissa blod då jag hade njursvikt. Tänkte om det kan vara nått sånt. Men det borde dom kollat!

• Loka11

De har ju röntgat henne men inte tagit blodprov, verkar konstigt tycker jag nu faktiskt, det borde de ha gjort. Jag får väl veta nästa vecka men man blir så orolig.

• Babysnow
    Loka11 skrev 2015-04-10 23:01:49 följande:

De har ju röntgat henne men inte tagit blodprov, verkar konstigt tycker jag nu faktiskt, det borde de ha gjort. Jag får väl veta nästa vecka men man blir så orolig.

Dom borde tagit blod ja, då hon kissar blod! Tycker du ska kräva blodprover.

Låter helt dumt att dom ens inte tog det från början .

Hoppas hon kryar på sig!
Svar på tråden Blod i urinen. Hjälp!