• Mamori

    När hade era barn sin "Varför"-fas?

    När hade era barn den fasen i utvecklingen där de frågar "Varför?" "Varför då?" om allting? Typ
    "Nu ska vi till förskolan"
    "Varför?"
    "Så att mamma kan jobba"
    "Varför?"
    "Så att mamma kan tjäna pengar"
    "Varför?"
    etc etc

  • Svar på tråden När hade era barn sin "Varför"-fas?
  • scanmia

    3 till 3 1/2 år med äldste sonen. De andra har inte haft någon riktigt varför-fas, eller inte alls lika intensiv i alla fall. Min pappa försökte räkna hur många frågor som äldste sonen kunde fråga på en dag men gav upp redan på förmiddagen när de närmade sig 5000.... 

  • Mamori

    Så spännande att höra! Solig Min son är efter i språkutvecklingen och har sin nu (han är 8 år) och det är kul att se på vilken åldersnivå han ligger. Senaste testet vi gjorde för något år sedan visade att han låg på en 2årings nivå så då verkar det ju som att han gått framåt Glad

  • scanmia
    Mamori skrev 2015-04-10 22:18:39 följande:

    Så spännande att höra! Solig Min son är efter i språkutvecklingen och har sin nu (han är 8 år) och det är kul att se på vilken åldersnivå han ligger. Senaste testet vi gjorde för något år sedan visade att han låg på en 2årings nivå så då verkar det ju som att han gått framåt Glad


    Kul när det går framåt! Mitt bästa svar på den tusende varför-frågan är ett filosofiskt varför inte?
  • CissiJissi

    Åh längtar dit! Här är vi bara i startfasen av språkutvecklingen och jag längtar efter tvåvägs SAMTAL känner jag :) men man ska passa på och njuta under varje fas förstås <3

  • fesun

    Vår fyraåring är där nu, det var roligt ett par dagar men nu suckar vi djupt inombords när typ tusende "varför" kommer innan vi ens klivit ur sängen ;) men det är kul när man får en liten inblick i vad som rör sig i deras huvuden iallafall!

  • sina

    Det började vid 1,5 och håller på forfarande - hon är snart 6. Men det går i perioder hur intensivt det är.

Svar på tråden När hade era barn sin "Varför"-fas?