Hur många bitar sushi krävs för att du skall bli mätt?
Så, hur många bitar sushi blir du mätt på? Själv blir jag mätt på ca 20, men äter gärna mer eftersom det är så gott :D
Så, hur många bitar sushi blir du mätt på? Själv blir jag mätt på ca 20, men äter gärna mer eftersom det är så gott :D
Jag brukar bli mätt på 10-12 bitar, men kan säkert trycka i mig det dubbla och lite till.
Jag får i mig 4 st men så är jag GBP opererad sen fem år tillbaka
Beror på bitarnas storlek så klart men 12-16 gör mig mätt på riktigt.
Eftersom jag hatar sushi skulle jag nog bli äckligt mätt på mindre än fyra.
Jag hinner bli illamående innan jag blir mätt, men kanske 10 bitar.
12-14, jag äter vegetariska.
beronde på storlek,kan lätt få i 15-20 !! så gott ju !!
Jag vet inte riktigt... Jag brukar nog beställa mellan 8-12 bitar beroende på om jag ska ha en snabb lätt lunch eller om jag vill äta rejält. Kan absolut äta fler, men då köper jag nog hellre hem det eller äter på buffé (där jag tycker sushin tyvärr kan smaka sämre).
Lax- och avokadosushi med goda tillbehör är bland det absolut bästa jag vet.
Jag hinner bli illamående innan jag blir mätt, men kanske 10 bitar.
Jag blir nog lagom mätt på 8, men kan äta 12 om jag trycker. Fast det beror såklart på bitarnas storlek också.
Hittills är det flest som blir mätta på 10 bitar, intressant!
Bonusfråga: har ni någon favoritsushi? I så fall vilken? Min favorit är nigiri med flamberad lax, smaskens!
6 bitar. Det mättar så fort!
nigri med wasabi rå lax är godast !! eran då ?
Själv får jag nog i mig ca 14 bitar älskar sushi
När jag gör sushi hemma gör jag oftast mindre bitar, lagom munsbitar i storlek, och då äter jag 20+ för att bli mätt (men gärna ännu fler). Köpt sushi beror ju också såklart på storlek men runt 12-15 brukar jag köra!