• scrapparlotta

samsung galaxy s5 mini?

Mina barn ska köpa nya telefoner, dom har hittills ärvt våra gamla. Men när dom får dom så är det ju redan rätt kass....det är ju därför vi byter. Så dom ska få köpa nya nu. Jag har spanat in samsung galaxy s5 mini till dom, har läst recensioner om den och dom flesta verkar nöjda. Fast en del skriver att dom stängs ner utan vidare ibland, rätt ofta om jag förstod det rätt. Endel skrev att kameran inte var så bra...och att ljudet i telefonen inte var så bra heller (när man pratade i telefonen alltså, den man pratade med hade svårt att höra dig)

Nån här som har den telefonen och vad tycker ni om den?

Nån annan telefon som är bra åxå, som är lite mindre i storlek men ändå inte för liten. Iphone vill jag inte ha till dom, alla som har dom säger att dom så lätt spricker sönder. Mina barn är snart 9 och 11 år så det kan ju hända att dom tappar den ibland.

Det får inte vara för dyr heller, runt 2000 kr eller så. Inte 3000 kr....

• Svar på tråden samsung galaxy s5 mini?
  • Soffan

Jag har en Samsung S5 Mini.

Ja alla nackdelar du tog upp stämmer, även om jag tycker att både ljud och bild är helt okej.

Tror dina barn kommer vara nöjda, de behöver inga värstingtelefoner som kostar multum med det perfekta ljudet eller klockrena bilder. ;)

• scrapparlotta
    Soffan skrev 2015-04-11 10:25:26 följande:

Jag har en Samsung S5 Mini.

Ja alla nackdelar du tog upp stämmer, även om jag tycker att både ljud och bild är helt okej.

Tror dina barn kommer vara nöjda, de behöver inga värstingtelefoner som kostar multum med det perfekta ljudet eller klockrena bilder. ;)

Ok....som du säger så behöver dom ingen multumdyr med alla tänkbara finesser. Men klart, bra kamera är rätt viktigt då dom tar en del kort. Och lite tråkigt att den stängs av ibland. Men den går att starta om då eller? Så det inte är som en telefon min sambo hade....den stängdes av flera gånger på en dag ibland och man var tvungen att ta ur batteriet för att starta upp den igen. Sjukt irriterande, (han fick en ny sen då dom inte kunde laga den)

Men du är ändå nöjd med telefonen?
  • Anton Chigurh

Är det en sån jädra skillnad i pris på S5 mini och den "vanliga" S5:an....

Jag har nyss köpt en "vanlig" S5:a, och jag fick pröjsa 4750 kronor, vet inte hur stor skillnad det är på den och S5 mini men jag är OTROLIGT nöjd med denna, hade en Sony Xperia Z innan men jag trivs mycket  bättre med S5:an, och kameran är riktigt bra, visst, den var snäppet bättre på Z:an men det kan jag leva med när allt annat känns så mycket bättre. Och så ligger den bättre i handen, och, denna är vattentät den med. 30 minuter i en spann vatten är helt okejshiny.gif 

Detta var nog inte mycket till hjälp men va faen, nåt var jag tvungen att bidra med. Det är iaf ett underbart väder.Solig

Mvh //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • scrapparlotta
    Anton Chigurh skrev 2015-04-11 14:14:48 följande:

Är det en sån jädra skillnad i pris på S5 mini och den "vanliga" S5:an....

Jag har nyss köpt en "vanlig" S5:a, och jag fick pröjsa 4750 kronor, vet inte hur stor skillnad det är på den och S5 mini men jag är OTROLIGT nöjd med denna, hade en Sony Xperia Z innan men jag trivs mycket  bättre med S5:an, och kameran är riktigt bra, visst, den var snäppet bättre på Z:an men det kan jag leva med när allt annat känns så mycket bättre. Och så ligger den bättre i handen, och, denna är vattentät den med. 30 minuter i en spann vatten är helt okejshiny.gif 

Detta var nog inte mycket till hjälp men va faen, nåt var jag tvungen att bidra med. Det är iaf ett underbart väder.Solig

Mvh //Anton

Nä, men jag tror nog lite som du.....skillnaden är nog inte så stor kanske. Jag tror vi har bestämt oss....det blir nog att åka och köpa nya mobiler imorgon.

Nu är det ett annat problem dom har, vet inte om nån här kan svara på det....men dom har spel på sina mobiler nu. Nåt heter Hayday tror jag. Man har nån bondgård av nåt slag.....nu är dom orolig att dom ska förlora allt i dessa spel och måste börja om från början. Det är ju inget man kan logga in på eller så...Lite synd om dom måste börja på level 1 igen....Vilka i-landsproblem va ...hehhe..
Svar på tråden samsung galaxy s5 mini?