Vad ta mig till med hunden?
Har en hund sedan tidigare som är 3 år som är väluppfostrad och hur mysig som helst (hämtade henne när hon var 8 veckor) och för snart fyra veckor sen så valde vi att ta hand om en omplacerings hund som är 2,5 år och båda är av liten ras. Den nya är hur trevlig som helst mot min första hund men annars är hon rädd för precis allting, skriker om man lyfter henne och springer iväg och gömmer sig om man säger till henne att komma eller liknande, skäller på allt och alla både dag som natt och även när det är knäpptyst utan anledning. Till saken hör att hon har bitit mig två gånger nu (första gången när vi hämtade henne och skulle sätta in henne i bilen och andra gången idag när jag skulle mäta halsen för att kunna köpa nytt halsband) jag är dessutom gravid och ska ha barn om ca 2 månader. Hunden i fråga betedde sig inte på detta viset när vi hälsade på henne hos förra ägarna utan var hur glad och snäll som helst, jag vet inte vad jag ska ta mig till med den här hunden så undrar om ni här på fl har några tips till mig?