• Anonym (frustrerad)

Ska det vara såhär orättvist när det kommer till sex??

Igår hade jag och min man sex, han hade skönt hela tiden, stönade som bara den och sen kom han såklart. Jag då å andra sidan kände knappt någonting och jag var inte ens nära en orgasm. Eller är det sånt här man måste stå ut med som kvinna, att endast få det skönt ibland och få orgasm endast ibland?

Tycker bara det känns så orättvist, att vara två om sex men att endast en har det skönt och når klimax. Men har läst runt lite här på forumet och på nätet och det verkar vara vanligt som kvinna att ha det såhär så det kanske bara är att acceptera?

• Svar på tråden Ska det vara såhär orättvist när det kommer till sex??
  • Anonym (hm)

Hm visst är det underbart att vara man...ibland. TS Ställ krav på din man och berätta vad du känner....och inte känner. Kommunikationsbrist.

• Anonym (Man29)

Helt ärligt nu TS. Har du sagt till din partner "hörrudu jag vill också få orgasm" eller något åt fet hållet?

Det är ta mig fan lika mycket ditt ansvar att sexet blir skönt för båda.

Jag personligen känner att jag själv inte alltid måste komma. Min tjej kan få fler orgasmer men jag når inte alltid dit. I andra fall kommer jag två gånger. Höjdpunkten och målet för mig är inte orgasm.

• Anonym (Fia)

Förlåt TS, men det låter som att du behöver ta av dig offerkoftan. Det är DITT val vem du har sex med och vad du ställer upp på, och fortsätter du att ha dåligt sex som du inte får ut något av så får du faktiskt skylla dig själv!

• sommar2001

Kommunikation är a och o.
    Har det alltid varit lika?
    Har du pratat med din man?

Har du inte pratat med din man om vad du känner/tycker så måste du göra det.

• Fjäril kär

Din orgasm - ditt ansvar.

As simple as that..

Om du inte säger något åt honom kommer han givetvis att tro att du har det lika skönt och att det gick för dig också. Killar är inte tankeläsare. 

Säg hur du vill ha det och se till att få det också.  

• Josse112

Sex utan orgasm är för fasen helt värdelöst, enligt mig. Nu var det ju flera år sedan detta hände, men jag minns fortfarande hur arg jag blir inombords, som en enorm frustration som byggs upp. Även om sexet var "bra" innan den uteblivna orgasmen, så är allt jag förknippar med sexet i efterhand att jag inte kom. Vad snopet liksom! Nej, du måste prata med din man om detta och avsluta sexet tillsammans.

• Anonym (P)
    Det ska inte vara sådär orättvist.

Var själv i den sitsen tidigare. Jag valde att snacka om det med min partner, för jag ville fortsätta vara med honom men sexet sög verkligen för min del.

Det blev många om och men och vi diskuterade sex, våra preferenser, experimenterade med våra kroppar, testade sexappar och sexleksaker i säkert över ett år. Sen landade vi någonstans där vi hade bättre koll vad som var skönt för varandra. Det var ett långt år, med dåligt - och roligt - sex, men det var alltså värt det. Trots lite bråk här och var och många obekväma stunder.

Kan vara värt att lägga till att jag inte kan få orgasm med någon annan än med mig själv. Jag kan ändå bli kåtast i stan och ändå bli tillfredsställd av min partner numera. Man kan ha bra sex utan orgasm, men för en som kan komma under sex så förstår jag att det kan vara tråkigt.

Vi har fortfarande dåligt sex ibland (för min del), men då har jag sagt till om det också. Den senaste tiden har han fortsatt med petting på mig när han själv har kommit och jag inte varit tillfredsställd.
  • Anonym (Guldfisken)

Snacka om troll-tråd men den här tar nog priset.

• Tecum
    Fjäril kär skrev 2015-04-11 17:57:47 följande:

Din orgasm - ditt ansvar.

As simple as that..

Om du inte säger något åt honom kommer han givetvis att tro att du har det lika skönt och att det gick för dig också. Killar är inte tankeläsare. 

Säg hur du vill ha det och se till att få det också.  

Ett utmärkt svar. Om T inte är belåten måste hon ta upp det med sin man och inte nöja sig med mindre än en förändring. Det går alltid att lösa på något sätt om bara viljan finns.
Svar på tråden Ska det vara såhär orättvist när det kommer till sex??