• zandraa4848

    köpa hus på Tjörn/ skärhamn???

    Vi har funderat på att flytta till Tjörn och skärhamn. Vi skall titta på ett radhus. Men jag känner inte till något om Tjörn eller så nån som kan dela med sig av hur de e att bo på Där och jobba i Göteborg?

  • Svar på tråden köpa hus på Tjörn/ skärhamn???
  • 81 an

    Har tyvärr endast sommarhus på Tjörn så vet inte hur det är att bo där året runt.
    Enda nackdelen jag kan komma på är restiden och att det ibland köar på vid Stenungsund när alla vi sommargäster ska åka ut.

  • Emmissara

    Hejsan, jag själv har inte bott på tjörn och jobbat i göteborg, men min far har bott på tjörn och jobbat i göteborg i många år, och även min mamma. 

    Nu i vintras bodde jag och min sambo på tjörn i 6 månader och min sambo jobbade i tuve under den tiden. 

    Om man kan så är det smidigt att ta tåget in till göteborg för då slipper man rusningstrafiken innan jobbet och efter jobbet (min mamma tog alltid tåget). Om man inte kan ta tåget så är mitt tips att försöka att inte ha 7-16 jobb utan att börja och sluta då inte hela göteborg börjar och slutar sina jobb (det är iaf de som min far och sambo har gjort) 

  • zandraa4848

    Ja tanken är att vi skall kolla på ett hur i helgen. Och blir de det huset så kommer jag behöva pendla till kungsbacka i början innan jag går på mammaledighet och sedan hitta ett nytt jobb i typ Kungälv eller nått.

    Sen skall man ju skapa sig ett liv där med vänner och vad de innebär ;)

  • Tessan86GBG

    Hej! Jag är lite nyfiken på hur det gick, om ni flyttade ut och hur det blev? Vi går i flyttankar och vill gärna till Tjörn. Hu funkar det att pendla? Vet du hur förskola och skola är? Bra/mindre bra områden? Något vi ska tänka på om vi tar steget och flyttar ut? ???? Om ni flyttade, känns det än som ett bra beslut? ????????

Svar på tråden köpa hus på Tjörn/ skärhamn???