• Kyrkby

När fick era tonåringar ha sex hemma ?

Har funderingar på när man skall låta sina barn ha sex hemma i sina rum när vi förädlar är hemma ?
    Har en 14 och en 16 åring som utforskar sin respektives kropp, grundligt och ofta.
    Både flickan o pojken har utan at skämmas sex när familjen är hemma.
    Vet inte hur jag skall ställa mig till detta.
    Vi, min partner, har sex ganska ofta och vi glömmer titt som tätt att vara diskreta och får våra gliring av ungdomarna.
    Alla ha sex, även ungdomar. Alla har behov, även ungdomar.

Om barnen inte få ha sex eller inte få ha sex hemma, så strular de bara runt ngn i annan säng. Vi föräldrar kan aldrig hindra barn från sex och allt där till.

Jag tycker det är gulligt att ha barnen hemma och barnen känner trygghet och avspändhet ang sex och ha sex hemma.

Vad har ni för åsikt o regler ?

• Svar på tråden När fick era tonåringar ha sex hemma ?
  • Mandel

Nu är inte mina barn tonåringar än, men jag har inget minne av att mina föräldrar sa att nu är du varsågod att ha sex hemma om du vill.
    Det hade man väl när man själv hade lust för. Eller?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fjäril kär

sex har man när lusten faller på .  Sover pojk o flickvänner över får man ha med i beräkningen att dom givetvis har sex med varandra och även under stunder när dörren är stängd eller när man som förälder är iväg på korta ärenden. 

Sånt frågar man inte om tillstånd för , sex har man bara. 

Jag har barn som är 20,17, 15 och 14 och ingen av dom har nånsin bett om lov eller så, har pojk/flick-vänner passerat har jag givetvis förstått att dom haft sex. 

det är inget jag tycker man ska orda något om.  Huvudsaken man givetvis haft samtal om preventivmedel och vikten av att ha sex på lika villkor.

• Kendra

Men om ni har en så öppen syn på sex i er familj ser ja inget problem med att de har sex hemma. Jag började ha sex hemma när jag va 15..

• Tecum

Om de har en pojk- eller flickvän så har de sex, det tog vi för givet. Vi hade inga särskilda regler men de var över 15 så det var inga problem. Däremot var vi alltid noga med att de kände sig välkomna hemma. Lugnast att ha dem där istf på stan... Och det är då bra med tidig fast partner, då är de alltid två och håller reda på varann även om de är ute.

• Anonym (Preventivmedel)

det viktigaste är väl att prata om preventivmedel och se till att de skyddar sig. Och hela grejen med samtycke, eget värde osv osv.

Som nån skrev, man frågade väl aldrig om lov av föräldrarna eller väntade på nått tillåtande.

• Anonym (OpenDoorPolicy)

We have a policy in our house that we call "the open door policy". It amounts to no acceptions what so ever to a closed door inside our household - except for the master bedroom door, of course.

• Anonym (aldrig)

Mina tonåringar får inte ha sex hemma, speciellt inte tonårstjejen... Kan inte stå ut med att hon blir utnyttjad och har sex som hon inte tycker är skönt

• Anonym (Preventivmedel)
    Anonym (aldrig) skrev 2015-04-11 20:05:27 följande:

Mina tonåringar får inte ha sex hemma, speciellt inte tonårstjejen... Kan inte stå ut med att hon blir utnyttjad och har sex som hon inte tycker är skönt

Varför skulle hon inte tycka det var skönt? Och varför skulle hon bli utnyttjad?
  • Anonym (good)

Jag tycker ni är sjukt bra föräldrar om barnen känner sig såpass trygga med er att dem kan ha sex hemma i huset, grymt faktiskt :).

Jag minns att jag aldrig vågade ligga hemma för att mina föräldrar var på ett sånt sätt, att man helt enkelt inte gjorde så.

Gå igenom lite stuff och säg till dem att köra kondom så äre lugna puckar :)

Svar på tråden När fick era tonåringar ha sex hemma ?