• hundratals

    Hur ska jag förklara

    Jag var gravid i 8 månaden och fick veta att mina trillingar hade blivit svårt sjuka och jag fick akut kejsarsnitt, två dog och en klarade sig med så lite. Jag vet inte hur jag ska klara de här de va två pojkar o en flicka och en pojke klarade sig. Min man dog för 6månader och 4 dagar sedan och jag har inga pengar. Mina båda föräldrar omkom 1993 i en bilolycka och jag hade aldrig några syskon den ända jag har nu är min fina son John. Min bästa och ända vän dog för 10 månader sen och jag känner mig bara så ensam jag har ständigt gått på begravningar och klarar inte mina egna barns.jag vet inte vad jag ska göra pengarna är slut utan jobb son med många besök på sjukhuset och ingen familj. Har någon ett tips på hur man känner sig bättre och tips på allt som kan hjälpa mig snälla!!! Mina änglar Linda och William och även min älskade man Philip vill att jag ska få hjälp och jag vill hjälpa dom !!!! Snälla

  • Svar på tråden Hur ska jag förklara
  • BCH52

    Beklagar dina förluster, livet är inte rättvist. Alla förstår att det är tungt för dig. Du har rätt till föräldrapenning, ta kontakt med Försäkringskassan, din son bör också ha rätt til barnpension. Jag förutsätter här att du bor i Sverige och kan ta del av vårt välfärdssystem.

    Börja med att ta tag i de praktiska sakerna i ditt liv. Naturligtvis behöver du stöd för att hantera dina förluster. På BVC/ sjukhuset kan du be om en kuratorskontakt.

    Sorg och förtvivlan efter svåra förluster brukar komma i vågor. Min erfarenhet är att man då låter det komma, skölja över en. Det är som när man badar och det kommer stora vågor, man lyfts upp av vågen, snurras runt och kan inget göra. Sedan sköljs man upp tilltufsad och omtumlad men man lär sig efterhand att känna igen när vågorna är på väg. Man accepterar sorgevågen, låter den komma och en liten bit av en vet att den kommer att avta. Sedan kommer dessa vågor med längre mellanrum och blir inte lika häftiga. Det låter som en floskel, men livet går vidare, eller som min mormor brukade säga när det var tunga dagar "ingen dag stannar".

  • Regndamen
    hundratals skrev 2015-04-11 22:35:56 följande:

    Fan jag har inget att säga förutom beklagar så jäkla mycket


    Svarade du dig själv där?
Svar på tråden Hur ska jag förklara