Dag 62 i cykeln, neg test, ingen mens :(
Nu är jag på dag 62 sedan första mensdagen förra cykeln. What's going on!!... Har haft en cykel på 50 dagar en gång för två år sedan, men då hade jag ändå mensvärk och spottings istället för mens, men nu...ingenting. Inga ömma bröst, inga graviditetssymtom... Testade för en vecka sedan= negativt. HUR kan man fungera så här? Man har cyklar på kanske 12-32 dagar, relativt normala så att säga, sen rätt som det är så bara slutar allt! Och jag har inte tappat i vikt eller varit extra stressad. Ska till gyn i början av maj så jag antar att jag kan ta upp det med dem då, men tänkte bara kolla om det är någon mer som haft det så här? Plussat jättesent utan typiska grav-symptom? Eller bara haft en normal cykel på sådär 70-80 dagar rätt som det är?
När jag ringde till gyn och bad om råd så säger hon bara att, ta ett test, är det negativt så börja med provera för att sätta i gång mensen igen. Antar att ni som är i samma sits förstår varför man kanske inte gör detta utan hellre väntar tills den kommer på riktigt? Jag menar, TÄNK om man är gravid ändå... Gaaaaah blir GALEN på det här med att skaffa barn!!!!
Tacksam för inputs, behövde skriva av mig lite...