• christie

Dag 62 i cykeln, neg test, ingen mens :(

Nu är jag på dag 62 sedan första mensdagen förra cykeln. What's going on!!... Har haft en cykel på 50 dagar en gång för två år sedan, men då hade jag ändå mensvärk och spottings istället för mens, men nu...ingenting. Inga ömma bröst, inga graviditetssymtom... Testade för en vecka sedan= negativt. HUR kan man fungera så här? Man har cyklar på kanske 12-32 dagar, relativt normala så att säga, sen rätt som det är så bara slutar allt! Och jag har inte tappat i vikt eller varit extra stressad. Ska till gyn i början av maj så jag antar att jag kan ta upp det med dem då, men tänkte bara kolla om det är någon mer som haft det så här? Plussat jättesent utan typiska grav-symptom? Eller bara haft en normal cykel på sådär 70-80 dagar rätt som det är? 

När jag ringde till gyn och bad om råd så säger hon bara att, ta ett test, är det negativt så börja med provera för att sätta i gång mensen igen. Antar att ni som är i samma sits förstår varför man kanske inte gör detta utan hellre väntar tills den kommer på riktigt? Jag menar, TÄNK om man är gravid ändå... Gaaaaah blir GALEN på det här med att skaffa barn!!!!

Tacksam för inputs, behövde skriva av mig lite... 

• Svar på tråden Dag 62 i cykeln, neg test, ingen mens :(
  • Lillajagmedpco

Stor risk att du inte har någon ägglossning när cyklarna är så långa. Mina är 50-60 dagar innan jag fick reda på att jag har PCO äggstockar och ingen ägglossning.

• christie
    Lillajagmedpco skrev 2015-04-12 12:28:56 följande:

Stor risk att du inte har någon ägglossning när cyklarna är så långa. Mina är 50-60 dagar innan jag fick reda på att jag har PCO äggstockar och ingen ägglossning.

Jaa, fast cyklarNA är ju inte så långa för mig utan vanligtvis 25 dagar. Det är bara den jag är i just nu som är knäpp! Är i fertilitetsutredning sedan 2 år och jag har tydligen inte PCO. Dåligt med ägglossning dock men om jag är på dag 62 så borde jag redan vara inne på min andra cykel och därav har jag missat min andra mens också! :S
  • Pimpinellan

Mest troligt utebliven äl. De få ggr jag haft det har cyklerna blivit jättelånga. Som längst 4 månader innan jag fick piller för att få den. Men tror du ändå på graviditet så gör ett VUL.

• christie
    Pimpinellan skrev 2015-04-12 15:35:30 följande:

Mest troligt utebliven äl. De få ggr jag haft det har cyklerna blivit jättelånga. Som längst 4 månader innan jag fick piller för att få den. Men tror du ändå på graviditet så gör ett VUL.

mm :/ Jag tror jag känner det på mig innerst inne, att det är något sånt, ibland vill man bara hoppas att man är en av de fåtal människor som det visar sig vara något positivt för :( Nog bara att släppa det och gå vidare tyvärr.
  • Pimpinellan

Oftast kommer ju mensen till slut ändå,men vill du veta tvärsäkert så gå på gyn och gör ett VUL. Då ser de om du är gravid.hur tjock slemhinnan är och om mensen ser ut att vara förestående. För mig var den inte det,slemhinnan var endast 2 mm så därav mina piller.

• Det vackraste
    christie skrev 2015-04-12 12:34:01 följande:
    Jaa, fast cyklarNA är ju inte så långa för mig utan vanligtvis 25 dagar. Det är bara den jag är i just nu som är knäpp! Är i fertilitetsutredning sedan 2 år och jag har tydligen inte PCO. Dåligt med ägglossning dock men om jag är på dag 62 så borde jag redan vara inne på min andra cykel och därav har jag missat min andra mens också! :S

Är du I fertilitetsutredning sedan två ÅR?? En fertutredning tar inte mer än ett par månader om man är en seriös doktor och sköterska. Byt klinik! En sådan lång cykel har du inte haft äl. Du kan få gulkroppshormon av gyn el vilken läkare som helst att ta i 7-10 dagar och sen kommer mensen.
  • christie
    Det vackraste skrev 2015-04-13 07:58:53 följande:

Är du I fertilitetsutredning sedan två ÅR?? En fertutredning tar inte mer än ett par månader om man är en seriös doktor och sköterska. Byt klinik! En sådan lång cykel har du inte haft äl. Du kan få gulkroppshormon av gyn el vilken läkare som helst att ta i 7-10 dagar och sen kommer mensen.
    Det är ganska svårt med fert-utredningar när man har en oregelbunden mens och allt ska testas. Remisser för att spola äggledare, provera kurer hit o dit... Gulkroppshormon har jag provat o haft regelbunden mens under tiden man tagit det, men så fort man slutar...  Men jag har också känt på mig att det dragit ut extra länge på tiden. Har aldrig kunnat konstatera någon ägglossning på denna tiden. Men ändå har jag ännu inte fått pergotime förrän nu nästa månad ska jag börja på en kur om min cykel bara kunde börja om igen.. Vet inte ens vilken dag jag är på nu, men det börjar bli alldeles för långt. 

O nu börjar bröstvårtorna göra ont också, så kanske är mensen på g, hoppas! 
    Pimpinellan skrev 2015-04-12 18:25:53 följande:

Oftast kommer ju mensen till slut ändå,men vill du veta tvärsäkert så gå på gyn och gör ett VUL. Då ser de om du är gravid.hur tjock slemhinnan är och om mensen ser ut att vara förestående. För mig var den inte det,slemhinnan var endast 2 mm så därav mina piller.

De gör tyvärr ingen VUL på beställning här :( Man får väl hitta på nåt annat som gör att de måste kolla med VUL. Men nu var det 1,5 v sen jag testade sist, kanske borde testa en gång till först innan man bokar nåt. :)
  • Pimpinellan

Jag har ju privat gyn och han gör VUL om jag vill när som helst.  Du verkar behöva Pergo helt enkelt för att få äl. Utan äl-ingen chans bli gravid tyvärr...

Svar på tråden Dag 62 i cykeln, neg test, ingen mens :(