• Anonym (Ska bli fit!)

Måste gå ner 10kg på 8 veckor...

Hej, jag har låtit mig förfalla helt under hösten och vintern. Har kanske hållit på att gå in i väggen. Har nu löst min situation så jag mår bättre, känns inte lika stressigt och känner mig gladare. Men.. Jag har gått upp 10 kg!! Jag kan inte ens ha mina kläder längre. Har ett par byxor jag får på mig och några toppar jag kan ha.. Och om 7 veckor och 5 dagar ska jag på ett stort event som jag och min sambo sett fram emot sedan förra sommaren. Jag kan inte se ut som en tjock säl där! Så, nu är det bara att ta sig i kragen.

Någon som vill hänga på så kan vi peppa och stötta varandra, ge tips m.m. inför en smalare sommar?

• Svar på tråden Måste gå ner 10kg på 8 veckor...
  • Gnuggarn

Den tid det tog dig att gå tar det att gå ner, ja visst du kan ju svälta dig osv..
    Jag menar inget illa men kolla på vad du äter och hur du och när du äter.

Men mitt tips är:

Gå en promenad VARJE dag innan frukost.
    Träna efter jobbet, typ PW detta för att orka träna ordentligt om tre veckor.
    För om tre veckor bör du köra bas övningar. Marklyft bänkpress militärpress och knäböj. Till detta löper du.

Ät inte mer bara för att du börjar träna utan ät rätt!

• Anonym (Ska bli fit!)
    Gnuggarn skrev 2015-04-13 13:58:46 följande:

Den tid det tog dig att gå tar det att gå ner, ja visst du kan ju svälta dig osv..

Jag menar inget illa men kolla på vad du äter och hur du och när du äter.

Men mitt tips är:

Gå en promenad VARJE dag innan frukost.

Träna efter jobbet, typ PW detta för att orka träna ordentligt om tre veckor.

För om tre veckor bör du köra bas övningar. Marklyft bänkpress militärpress och knäböj. Till detta löper du.

Ät inte mer bara för att du börjar träna utan ät rätt!

Tack för tipsen! Så jag bör alltså vänta några veckor innan jag börjar med styrkeövningar och bara köra på snabba promenader?
  • Anonym (Jag med.)

Jag behöver också gå ner 10 kg. Gick upp väldigt fort. Och nu passar inga kläder. Jag vill inte köpa större storlek. För jag mår jättedåligt av att ha gått upp i vikt. Tänker på det hela tiden. Måste gå ner så jag får känna mig fin igen. Tyvärr kan jag inte tokträna eftersom jag är sjuk. Utan jag får ändra o dra in på kosten.

• Anonym (Tips)
    Anonym (Jag med.) skrev 2015-04-13 15:11:56 följande:

Jag behöver också gå ner 10 kg. Gick upp väldigt fort. Och nu passar inga kläder. Jag vill inte köpa större storlek. För jag mår jättedåligt av att ha gått upp i vikt. Tänker på det hela tiden. Måste gå ner så jag får känna mig fin igen. Tyvärr kan jag inte tokträna eftersom jag är sjuk. Utan jag får ändra o dra in på kosten.

Sök på KS-stoppan och recept.

Den kan du äta hur mkt du vill av. Se till att komplettera med vitamintillskott.
  • Anonym (Ska bli fit!)
    Anonym (Jag med.) skrev 2015-04-13 15:11:56 följande:

Hej, jag känner igen mig helt och hållet i dina känslor. Trivs inte alls i min kropp nu och känner inte igen mig själv. Vägrar också att köpa större kläder, känns som ett nederlag, som om jag då accepterar att jaha, nu ska jag vara såhär stor... Och det är verkligen fett på mig, inte muskler som blivit i överflöd..... Vi får peppa varandra! Har du tänkt något på hur du kan förändra kosten? Jag tänkte prova att äta väldigt lite kolhydrater de första veckorna och satsa på promenader, sedan lägga till lite kolhydrater och börja med styrka. Jag älskar kolhydrater så vet inte hur min kropp kommer reagera... Jag får prova iallafall! Kosten är ju iallafall det viktigaste när man ska förändra kroppen så det kommer gå bra för dig även om du inte kan röra så mycket på dig!
  • Gnuggarn

Det stämmer om du kör på för hårt i början bränner du ut dig både fysiskt och psykiskt. 
    Du behöver träna för att orka träna.

Men det viktigaste av allt är kosten kosten kosten kosten.

Jag förespråkar LCHF mest för att jag vet att det funkar. Jag tränar extremt hårt och mycket på denna kost.

Lycka till

• Anonym (Ska bli fit!)

Du har rätt i att man inte ska gå för hårt ut i början med träning när man inte tränat på länge. Ska ta till mig ditt tips och gå en rask promenad ikväll efter middagen och sedan en rask promenad imorgon före frukost. Kan öka längden och takten på promenaderna nästa vecka. Det blir nog bra!

Kosten däremot.. kommer bli väldigt svårt att sluta helt med kolhydrater :-/ Jag börjar med att dra ner på dem den här veckan och skippar kolhydrater till middagen. Blir det ingen viktminskning alls till fredag så får jag helt enkelt bli hårdare, har ju bara 7 veckor på mig då..

• Anonym (Ska bli fit!)

Oj jösses... Jag SKA verkligen INTE se ut såhär längre. Tog på mig en bikini och bestämde mig för att ta några bilder som jag kan titta på om motivationen tryter och ja, det var inga fina bilder kan jag ju säga....... herregud, trodde inte det var SÅ illa.. 

Håller på med middagen nu, blir fisksoppa ikväll och sen blir det en rask promenad!! 

Vad anser ni om kvällsmål om man är hungrig på kvällen? Är det bättre att avstå helt att äta något då eller är det bättre att äta lite fettsnål kvarg?

• Inte jag

Ät när du är hungrig och dra ner på kolhydraterna. Jag förespråkar oxå lchf kost och vet flera som har gått ner från XL till M på några veckor men vill påpeka att alla är olika. :)

Svar på tråden Måste gå ner 10kg på 8 veckor...