• magelita80

Bra förskola i järvastaden?

Någon som har tips på bra förskola i järvastaden?

Jag har ställt sonen i kö till ur och skur för jag har hört bra om den samt till igelbäcken då det är nära. Tänkte ställa honom i kö till ytterligare 2-3 st förskolor.

Stora killen går på ulriksdal men börjar skolan till hösten så vi hat inte längre syskonförtur.

• Svar på tråden Bra förskola i järvastaden?
  • viseversa

Har hört en del skit om ur och skur. En mamma på ÖF berättade att hon sett personalen från den förskolan behandla barnen illa. Och att hon till och med gick vidare med det. Dom har dessutom inga vidare lokaler och är ibland inne väldigt mycket fast dom kallar sig "ur och skur" inne i lokaler som inte är anpassade för så många barn. Mao detta är vad jag hört från andra inget jag vet säkert. Du får själv bestämma om du vill tro på denna info eller inte. Jag bor också där och har också barn på förskolor i Solna.

• magelita80

När hörde du det?

De hade en del problem i början men sista 6 mån har jag hört jättebra om ur och skur. Bl.a en kompis vars chef som har jobbat som förskolechef och har sina barn där och är supernöjd.

• viseversa
    magelita80 skrev 2015-04-13 19:34:51 följande:

När hörde du det?

De hade en del problem i början men sista 6 mån har jag hört jättebra om ur och skur. Bl.a en kompis vars chef som har jobbat som förskolechef och har sina barn där och är supernöjd.

Var ett tag sen. Kanske 6mån? Som sagt jag vet inte själv men hon som berättade var upprörd och hade sett att personalen behandlar barn på ett sett som hon inte ansåg ok. Men du får ta infon som du vill såklart. Jag har inga personliga erfarenheter av den förskolan men klart man tar åt sig vad folk säger. Kan ju vara så att denna mammans samtal gjorde att det blev ändringar till det bättre vad vet jag. Sen pratade jag med en mamma för ca 3mån sen som hade sitt barn där och hon var nöjd men sa att deras lokaler inte var så roliga. Och att det var ett minus enligt henne.
  • magelita80

Nä lokalerna kanske inte är så roliga men de verkar vara ute mycket. Jag är mammaledig och ser de ofta ute i närområdet och har även sett de i skytteholmsparken. De ska även öppna en till verksamhet med samma förskolechef. Hoppas de har bättre lokaler.

Vart har du dina barn?

• viseversa
    magelita80 skrev 2015-04-13 21:10:09 följande:

Nä lokalerna kanske inte är så roliga men de verkar vara ute mycket. Jag är mammaledig och ser de ofta ute i närområdet och har även sett de i skytteholmsparken. De ska även öppna en till verksamhet med samma förskolechef. Hoppas de har bättre lokaler.

Vart har du dina barn?

Är du nöjd med ulriksdahl?
  • magelita80

Vi har varit jättenöjda men det har varit väldigt hög personalomsättning sista 1,5 åren efter att vi fick ny förskolechef. Dock har min son haft väldigt tur eftersom hans 2 fröknar har varit där sen dag 1 men de är de enda som är kvar och han är en av få sim haft samma fröknar hela tiden.

• viseversa
    magelita80 skrev 2015-04-15 20:02:13 följande:

Vi har varit jättenöjda men det har varit väldigt hög personalomsättning sista 1,5 åren efter att vi fick ny förskolechef. Dock har min son haft väldigt tur eftersom hans 2 fröknar har varit där sen dag 1 men de är de enda som är kvar och han är en av få sim haft samma fröknar hela tiden.

Varför har dom bytt personal så mycket? Har ni fått någon förklaring för det? Måste vara oroligt tycker jag. Alltså för barn och föräldrar när det aldrig blir några fasta länge.
  • magelita80

Jag vet inte säkert varför de har bytt personal men tycker det är konstigt att det är sedan vi fickbden nya förskolechefen. Har inte frågat eftersom min son inte är drabbad.

Svar på tråden Bra förskola i järvastaden?