• Anonym

stickningar i urinröret

känns som att bebisen ibland river så de gör ont där nere liksom, vid blåsan sen så känns de som rivningar, stickningar i urinröret också, liksom ilar kan man väl säga..

jag har inte ont när jag kissar, men de kanske kan vara ett teckan på uvi?

någon som har någon aning, ska jag ta upp detta med bm?

är i v.31+6

• Svar på tråden stickningar i urinröret
  • Anonym

ingen som kännt något liknande? börjar ju bli lite orolig nu..

• Ina 67

Tycker det låter som en UVI, ta genast kontakt med BM eller förlossningen så att inget tråkigt händer.
    Du vet att du alltid kan ringa till förlossningen och rådfråga, (även nu på kvällen).
    Lycka till!

• MosterMaggi

Stickningar i blåsa och urinrör kan ju vara uvi. Men i urinröret kan det också vara slemhinnan som gör sig påmind, du kan ha en liten katarr där. Det kan bero på olika saker, men ofta reagerar slemhinnan på ändringar i hormonbalansen. Och är du gravid ändras väl det rätt rejält.

Jag har generellt rätt kassa slemhinnor båda ovanför och under midjan. Delvis pga av astmaallergi (eller så är det i sig en effekt av att immunförsvaret är kajko - jaja). Hursomhelst: När det gör sig påmint så äter jag kapsalr med vitamin E från Apoteket. Det hjälper mycket. Men jag vet inte hur det funkar när man är gravid!! Så hör du efter med barnmorskan. Passa på att lämna ett morgonurinprov då också, för att utesluta uvi?

Svar på tråden stickningar i urinröret