Är det magsjuka eller tänder eller vad!? Trots på det...
Jag vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska göra!?Dottern fick magsjuka för över en vecka sedan. (spydde två gånger, diarré och hade feber i en dag sen gick det över till bara diarré) Fick vara hemma från dagis tills hon blivit helt frisk och jag hade mycket kontakt med 1177 för få råd och så. Hon hade löst, mjukt bajs men inte vattnig och de sa att det kan ta tid för magen att stabilisera sig men ingen feber, inga spyor på över 48h och allmäntillståndet var toppen så de sa att det skulle gå bra att skicka tillbaka till dagis eftersom jag och sambon var friska med.
Första dagen var i fredags, allt hade gått jättebra, idag ringer dem och säger att hon har fått tillbaka sin magsjuka. Frågar då om hon har spytt. Nej, men hon har nästan vattning bajs säger dem. Okey får hämta henne. Hon bajsade igen för 3:e gången i duschen ikväll, ca 4h senare och visst den var "nästan" vattning. Men är det då magsjuka!? Eller är hon fortfarande extra känslig?
Hon är dessutom väldigt gasig och spänd om magen. Efter att hon blivit frisk från magsjukan blev hon en helt annan tjej! Världens skrik och grät i en timme utan att jag kunde trösta henne, sen vart det bra en stund och så kunde det fortsätta. Vi och andra som jag pratat med har trott att det var 1 ½ års trotsen som kom tidigt. Men med hennes diarré kanske hon har ont i magen!? Eller ont i munnen? Det blöder nämligen när jag borstar hennes tänder.
Våran vårdcentral kommer att ringa imorgon så jag hoppas att de kan ta emot henne så vi iaf får kolla på magen.
Jag vet ingenting och känner mig helt slut! Pluggar på heltid är det tänkt med men det blir ju sidodsatt just nu. Bryter ihop snart! Skäms för det med... Har ni några värdefulla tips? Om hon ändå mår bra och bara har lite löst bajs vad kan man hitta på med henne då? Det funkar inte och sitta hemma en hel dag om hon är på bra humör för då blir hon (och jag) väldigt uttråkad... Så lite tips till en slutkörd och orolig mamma!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-13 19:59
Glömde tillägga, dottern blir 16 månader nu i april...