• Anonym (Less)

Diane mot akne

Diane p-piller mot akne.

Hej!
    överväger att ta p-pillret Diane mot min akne som jag kämpat med i flera år.
    Har tagit diverse medicinering, bl.a. antibiotika men de ger sig inte.

Nu vill jag veta om någon tagit Diane mot akne? Har det hjälpt i så fall? Vilka biverkningar fick ni?
    Även ni som tagit Diane i annat syfte får svara på vilka biverkningar ni fick.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Diane mot akne
  • Tingelingrid

Jag tog Diane tidigare, men det är nu många år sen.
    Jag sökte egentligen för att få p-piller men pga akneproblem så föreslog barnmorskan Diane. Jag har inte medicinerat mot aknen i övrigt.
    För mig så avtog aknen, inte omedelbart, men succesivt försvann problemen. Jag kan inte minnas att jag fick några biverkningar alls, faktiskt...

• louloufox

Jag provade det.

Men så fort det var veckan som man inte ska ta piller på så bröt massa finnar ut.

Så jag var tvungen att inte göra uppehåll utan ta ny karta så fort den gamla var slut och då hjälpte det något. Men inte mycket. Så jag gav upp.

Har steriliserat mig och nu verkar det som om det stabiliserat sig. Händer ibland att jag får nån finne i samband med mens men inte som innan.

Är 39 år om det spelar nån roll.

• Fia 28

Jag hann bara äta Diane 2,5 månad, men min hy blev helt otroligt bra nästan direkt. Tyvärr blev jag tvungen att sluta då de gav mej blodpropp...

Svar på tråden Diane mot akne