• linneanatalie

BUP - Barn och ungdomspsykiatri

Hej!

Jag går andra året på gymnasiet, och har fått i uppgift i kursen "Samhällskunskap 2" att undersöka en institution. Jag har då valt att undersöka BUP - Barn och ungdomspsykiatri. En av mina frågeställningar i min rapport är "Varför söker man till BUP" och jag skulle bli väldigt glad om någon som har sökt "hjälp" hos BUP skulle kunna besvara denna fråga och att jag skulle kunna få använda denna information i min rapportskrivning, självklart förblir ni anonyma.

Tacksam för svar, med vänliga hälsningar!

• Svar på tråden BUP - Barn och ungdomspsykiatri
  • Anonym (M)

Jag gick hos en kurator på skolan pga mitt dåliga mående med depression, självskadebeteende och sociala fobi. Första två åren kunde hen hjälpa mig, men tillslut blev mina problem större än hen kunde ta hand om och ringde då BUP för att försöka ordna en träff. Men innan det blev av hann jag göra ett självmordsförsök och det var pga det som jag två dagar senare satt i ett samtalsrum på BUP tillsammans med mina föräldrar..

• linneanatalie
    Anonym (M) skrev 2015-04-14 15:32:59 följande:

Jag gick hos en kurator på skolan pga mitt dåliga mående med depression, självskadebeteende och sociala fobi. Första två åren kunde hen hjälpa mig, men tillslut blev mina problem större än hen kunde ta hand om och ringde då BUP för att försöka ordna en träff. Men innan det blev av hann jag göra ett självmordsförsök och det var pga det som jag två dagar senare satt i ett samtalsrum på BUP tillsammans med mina föräldrar..

Tack så väldigt mycket för svar trots din tråkiga historia! Jag hoppas att du fick den hjälp du behövde och att du mår bra idag. Med vänliga hälsningar.
Svar på tråden BUP - Barn och ungdomspsykiatri