• vaniljkaka

    Varför blir jag så varm och svettas lätt?

    Hej, jag förstår inte varför jag de senaste 1-2åren börjat bli så himla varm och svettig vid minsta lilla ansträngning :(


    Att dammsuga och plocka i ordning kan göra mig helt överhettad och blöt. Inte så svetten rinner. Men huden blir fuktig. Eller gå en promenad. 


    Samma blir det när jag blir stressad eller nervös. 


    Jag är ju överviktig, vilket jag inte var innan för 1-2 år sen. Fast jag är ändå inte så speciellt stor så att det skulle vara de jag blir varm för. 


    Sen äter jag antidepp, Velnafaxin 300mg. Vet ni om det kan vara de?


    Eller finns de andra orsaker som sånt kan bero på? 


     

  • Svar på tråden Varför blir jag så varm och svettas lätt?
  • Anonym (S)

    Ja, det är pga du äter antidepp. SSRI gör så att man svettas mer. När jag åt antidepp så var det likadant för mig, blev överhettad och fuktig väldigt lätt och jag hade även nattsvettningar som inte var roliga. Vill tala om att de även kan göra så att man går upp i vikt.

    Själv slutade jag efter mindre än ett år för jag blev som en känslolös zombie och jag kunde tex inte känna kärlek för min (numera) ex-man.

  • Anonym (Deprimerad)

    Jag äter också venlafaxin vilket gör att jag svettas mängder. Har försökt att sluta med antidepp men då kommer självmordstankarna etc med en gång. Så jag vågar inte vara utan venlafaxinet. Hellre svettig än död.

Svar på tråden Varför blir jag så varm och svettas lätt?