• Anonym (när?!)

Jobbintervju för 1 vecka sedan, inte hört något..

Jag var på en jobbintervju för precis en vecka sedan, de skulle höra av sig "i dagarna" men jag har ännu inte hört något? När kan man förvänta sig att de ringer? Och är det negativt att en hel vecka har gått utan något samtal? I övrigt upplevde jag att intervjun gick väldigt bra..

• Svar på tråden Jobbintervju för 1 vecka sedan, inte hört något..
  • Freeradical

Jag skulle ta kontakt med arbetsgivaren, bra att visa intresse!

Om man inte är för "på" så brukar det endast vara positivt!

Lycka till!

• Anonym (Nja)

Alla jobb jag hittills fått, har jag fått besked om direkt efter intervjun.

• Anonym (när?!)

Kanske är värt att nämna att de skulle höra av sig oavsett om man går vidare eller ej.

• Anonym (när?!)
    Freeradical skrev 2015-04-14 16:54:05 följande:

Jag skulle ta kontakt med arbetsgivaren, bra att visa intresse!

Om man inte är för "på" så brukar det endast vara positivt!

Lycka till!

Har funderat på att göra det! Men vill inte stressa dem eller upplevas som jobbig. Det är personer inom företaget som sköter rekryteringen, alltså inte ett rekryteringsföretag. Därmed har de ju även sitt eget jobb att sköta utöver rekryteringen.. Kanske därför det drar ut på tiden, men ändå jobbigt att vänta :/
  • Anonym (Rekryteraren)

En vecka är inte särskilt lång tid men den erfarenheten jag har är att man säger att man hör av sig efter några dagar. Är dom så inte intresserade går dom vidare med andra. När man väl har hittat någon som skall anställas ringer man upp dom som inte gick vidare. Detta kan ta några veckor eller tom längre tid. Fördelen med detta - sett ur arbetsgivare/rekryterar perspektiv - är att man bränner inga broar om man måste omvärdera tidigare ratade sökande. Samt att man - som jobbsökande - är förberedd på ett negativt besked när väl återkoppling sker. Det blir mindre jobbigt att ge beskedet för HR personen.

Men igen - en vecka är inte jättelång tid.

Tycker inte att du ska kontakta dom - det kan ge ett desperat intryck - var cool istället

• Anonym (när?!)
    Anonym (Rekryteraren) skrev 2015-04-14 18:06:19 följande:

En vecka är inte särskilt lång tid men den erfarenheten jag har är att man säger att man hör av sig efter några dagar. Är dom så inte intresserade går dom vidare med andra. När man väl har hittat någon som skall anställas ringer man upp dom som inte gick vidare. Detta kan ta några veckor eller tom längre tid. Fördelen med detta - sett ur arbetsgivare/rekryterar perspektiv - är att man bränner inga broar om man måste omvärdera tidigare ratade sökande. Samt att man - som jobbsökande - är förberedd på ett negativt besked när väl återkoppling sker. Det blir mindre jobbigt att ge beskedet för HR personen.

Men igen - en vecka är inte jättelång tid.

Tycker inte att du ska kontakta dom - det kan ge ett desperat intryck - var cool istället

Tack för infon! Kommer avvakta :) får hoppas att de hör av sig innan veckan är slut iallafall..
  • Anonym (erf)

Erfarenhetsmässigt så har jag själv aldrig fått ett arbete om de dröjt 1 v eller mer.

Fått veta allt från direkt till enbart några få dagar.

Varit på 3 intervjuer de senaste. 2 utav dem för 2 veckor sedan. Är ganska säker på att man inte får nåt utav dem 2 iaf. Speciellt inte när de sa jag skulle få svar senast veckan efter påsk. Alltså förra veckan. Får väl ett mail eller ett samtal snart om att det gått vidare till någon annan.

• Anonym (när?!)
    Anonym (erf) skrev 2015-04-14 19:32:37 följande:

Erfarenhetsmässigt så har jag själv aldrig fått ett arbete om de dröjt 1 v eller mer.

Fått veta allt från direkt till enbart några få dagar.

Varit på 3 intervjuer de senaste. 2 utav dem för 2 veckor sedan. Är ganska säker på att man inte får nåt utav dem 2 iaf. Speciellt inte när de sa jag skulle få svar senast veckan efter påsk. Alltså förra veckan. Får väl ett mail eller ett samtal snart om att det gått vidare till någon annan.

Okej :/ skulle vara skönt att få veta även om det är ett nej.. Får hoppas att det finns någon chans att gå vidare, trots att det gått en vecka.
  • Anonym (erf)
    Anonym (när?!) skrev 2015-04-14 19:40:21 följande:

Okej :/ skulle vara skönt att få veta även om det är ett nej.. Får hoppas att det finns någon chans att gå vidare, trots att det gått en vecka.

Tycker helt ärligt att man högst ska få vänta en vecka på svar oavsett vad svaret är.

Lättare då att gå vidare och samtidigt mindre risk att kanske ha hunnit bli erbjuden ett annat arbete. Man kanske har varit på annan intervju i dagarna som man sen blev erbjuden innan de andra hört av sig.
  • Anonym (när?!)
    Anonym (erf) skrev 2015-04-14 19:58:02 följande:
    Tycker helt ärligt att man högst ska få vänta en vecka på svar oavsett vad svaret är.

Lättare då att gå vidare och samtidigt mindre risk att kanske ha hunnit bli erbjuden ett annat arbete. Man kanske har varit på annan intervju i dagarna som man sen blev erbjuden innan de andra hört av sig.
    Ja inom en vecka vore ju bra att få ett besked hurvida man har gått vidare eller ej efter en jobbintervju. Ju fler dagar som går efter den där veckan desto mer hopplöst känns det..
  • sportpappa

Tänk också på att det var påsklov förra veckan vilket kan förlänga handläggningstider. Det kanske är någon beslutande chef som var ledig eller så har de någon mer intervju kvar som inte gick att hålla under påsklovet.

• Anonym (erf)
    sportpappa skrev 2015-04-15 08:54:00 följande:

Tänk också på att det var påsklov förra veckan vilket kan förlänga handläggningstider. Det kanske är någon beslutande chef som var ledig eller så har de någon mer intervju kvar som inte gick att hålla under påsklovet.

Beror ju på var man bor.

Där jag bor så är påsklovet inte veckan efter påskhelgen utan i samma vecka.
  • Anonym (ggg)

Dom jobben jag fått så har dom ringt två veckor efteråt i alla fall, så det finns hopp :)

• Anonym (Nja)

Så olika det kan vara. Själv har jag som sagt alltid fått besked på plats, samma dag.

• Anonym (när?!)

Idag fick jag veta att de inte har hört av sig ännu pgr sjukdom, de skulle höra av sig nästa vecka. :) de hörde själva av sig och meddelade detta.

Svar på tråden Jobbintervju för 1 vecka sedan, inte hört något..