• mrjr79

Bli Sambo med rysk tjej?

Hej.
    Som rubriken lyder. Jag vill bli sambo med min ryska flickvän och har alldeles för många funderingar och frågor så tänkte höra här om jag kunde få svar på några av dom här.
    Min fråga är om vi är dödsdömda att misslyckas med ansökningen på grund av att vi inte bott tillsammans innan och att hon eller jag inte varit här/där på ett 3 månaders visum? 
    Hon har bara varit här 3 gånger men bara på turist visum,
    Jag har besökt henne 5 gånger men också bara på turist visum har dock nu skaffat multivisa för att kunna åka när jag vill och om vi nu skulle ansöka så kan hon ju inte besöka mig. Alla resorna har skett under loppet av ca ett år.
    Anledningen till att vi inte haft 30 dagars visum är att våra jobb inte tillåter oss att vara lediga så länge. Visst hon är villig och säga upp sitt jobb om hon får flytta hit, men att be henne säga upp sitt jobb för 3 månaders visum för att sen åka hem och ansöka om uppehållstillstånd och ev vänta 11 månader, med risk att stå utan jobb under tiden hon väntar, det kan jag inte tillåta mig själv be henne om.
    Jag planerar göra min sjätte resa nu i maj, men som sagt är vi dödsdömda ändå?
    om vi nu inte anses seriösa eftersom vi inte "bott" ihop en längre tid.
    Väldigt tacksam för svar

• Svar på tråden Bli Sambo med rysk tjej?
  • Anonym (jurist rysk)
    mrjr79 skrev 2015-04-14 18:28:14 följande:

Hej.
    Som rubriken lyder. Jag vill bli sambo med min ryska flickvän och har alldeles för många funderingar och frågor så tänkte höra här om jag kunde få svar på några av dom här.
    Min fråga är om vi är dödsdömda att misslyckas med ansökningen på grund av att vi inte bott tillsammans innan och att hon eller jag inte varit här/där på ett 3 månaders visum? 
    Hon har bara varit här 3 gånger men bara på turist visum,
    Jag har besökt henne 5 gånger men också bara på turist visum har dock nu skaffat multivisa för att kunna åka när jag vill och om vi nu skulle ansöka så kan hon ju inte besöka mig. Alla resorna har skett under loppet av ca ett år.
    Anledningen till att vi inte haft 30 dagars visum är att våra jobb inte tillåter oss att vara lediga så länge. Visst hon är villig och säga upp sitt jobb om hon får flytta hit, men att be henne säga upp sitt jobb för 3 månaders visum för att sen åka hem och ansöka om uppehållstillstånd och ev vänta 11 månader, med risk att stå utan jobb under tiden hon väntar, det kan jag inte tillåta mig själv be henne om.
    Jag planerar göra min sjätte resa nu i maj, men som sagt är vi dödsdömda ändå?
    om vi nu inte anses seriösa eftersom vi inte "bott" ihop en längre tid.
    Väldigt tacksam för svar

Hon måste söka  uppehållstillstånd i svensk ambassad i Ryssland och  vänta i Ryssland  och absolut inte komma i Sverige med turist visum  och stanna här.  Ni kan också  besöka varandra  på turist visum medan hon väntar på uppehållstillstånd.Hon kan koma i Sverige med turist visum  kort tid och sedan åka hem och vänta på uppehållstillstånd. Men om hon har bra jobb i Ryssland kanske bättre att hon stannar i Ryssland  och söker multivisum till Sverige för att ni ska besöka varandra ofta istället  flytta hit.
    Det är inte så lätt att hitta bra jobb i Sverige för invandrare och hon kanske ska ångra sig efter en tag.
Svar på tråden Bli Sambo med rysk tjej?