• sessan1985

bugaboo Holland?!

Hej! Funderar på att köpa en bugaboo buffalo från Holland, men har nu mallar lite med babyplus.nl och fått ett pris på ca 10.000 från dom. Tycker att det låter lite dyrt då jag läst massa om folk som har köpt mycket billigare med tex någon rabatt kod?! Någon som har något bra tips? Eller erfarenhet?

• Svar på tråden bugaboo Holland?!
  • Nathalieholmberg

Hej.

Har köpt en bugaboo duo donkey svart aluchassi och offshore för totalt 1420 E blev ca 12.700 kr mot här i Sverige 16500kr. Beställde från en sida som heter babycare.nl som hade supersnabb service. Fick 10% rabatt och då skulle det ta 4-6veckor. Beställde den 7/4 och fick idag 15/4 mail att det är skickat från Holland. Riktigt positivt överraskad! Mvh Nathalie

• Jessa79

Hej, 

Euron har ju under det senaste året förstärkts kraftigt gentemot den svenska kronan därmed är det inte lika fördelaktigt att köpa vagn utanför Sverige som det varit tidigare. Vi har också frågat pris på Buffalon i Holland och inser nu att vi likaväl kan köpa den här hemma då det endast skiljer några få hundralappar.

• Bardot76
    Jessa79 skrev 2015-04-16 13:22:05 följande:

Hej, 

Euron har ju under det senaste året förstärkts kraftigt gentemot den svenska kronan därmed är det inte lika fördelaktigt att köpa vagn utanför Sverige som det varit tidigare. Vi har också frågat pris på Buffalon i Holland och inser nu att vi likaväl kan köpa den här hemma då det endast skiljer några få hundralappar.

Vad menar du med att det skiljer några hundralappar..? Bugaboo Donkey Duo tex är ca 3500:- billigare att beställa fr Holland än om jag hade köpt i Sverige... STOR skillnad!
  • Bardot76
    Nathalieholmberg skrev 2015-04-15 21:41:35 följande:

Hej.

Har köpt en bugaboo duo donkey svart aluchassi och offshore för totalt 1420 E blev ca 12.700 kr mot här i Sverige 16500kr. Beställde från en sida som heter babycare.nl som hade supersnabb service. Fick 10% rabatt och då skulle det ta 4-6veckor. Beställde den 7/4 och fick idag 15/4 mail att det är skickat från Holland. Riktigt positivt överraskad! Mvh Nathalie

Hej, precis den vagn jag tänker beställa från dem, va skönt att höra att allt hittills gått bra.
  • Jessa79
    Bardot76 skrev 2015-04-16 14:17:54 följande:
    Vad menar du med att det skiljer några hundralappar..? Bugaboo Donkey Duo tex är ca 3500:- billigare att beställa fr Holland än om jag hade köpt i Sverige... STOR skillnad!
    TS frågade om Buffalon som jag också tittat på och kommer köpa.

Det kommer skilja 350 kronor på att köpa den via Babyplus.nl istället för ifall jag köper den här i Sverige.

Donkey är en annan vagn med ett annat grundpris så det är klart att det blir andra förutsättningar då. 
  • sessan1985

Ok. Tänkte maila dom oxå. . Ska se vad jag kan få för komplett pris när jag behöver både ståbräda och adaptrar, babyskydd och diverse småsaker. . Tror jag kommer tjäna ca tre tusen.. vet ni om babycare säljer babyskydd oxå?

• Sommarbus14

Jag har oxå mailat med babyplus.nl å verkar som vi sparar 3000:- kronor utan discount på Cameleon3 Diesel, va på Babyproffsen på Backaplan, Gbg igår och testade vagnen. Grannen köpte sin Buffalo där förra året på babyplus alltså och sparade ca 3000 med :) nu får hon nästan tillbaka dom pengarna när hon säljer den beg här hemma!

allt hade funkat hur bra som helst! Inga problem alls :) Vi beställer när jag går hem på semester runt midsommar :)

• Anonym9998

Jag har inte beställt från Holland själv utan min mamma har gjort de x antal gånger och är super nöjd. Hon funderar på att beställa där ifrån igen snart. Haha min mamma är galen i vagnar hon har 5 st nu och jag har bara en haha.

• Bardot76
    Nathalieholmberg skrev 2015-04-15 21:41:35 följande:

Hej.

Hej har du fått din vagn ännu???
Svar på tråden bugaboo Holland?!