• Harrysdoris

    utomkvedshavandeskap

    Hallå!

    Finns det någon där ute som blivit gravid efter ett utomkvedshavandeskap där en äggledare

    blivit bortopererad?

    Jag blev själv av med min vä äggledare och är nu ett halvår senare beredd att

    göra ett nytt försök.

    Är såklart rädd och orolig för jag blev väldigt sjuk så jag skulle bli väldigt glad att få höra

    en solskenshistoria.

    Jag är snart 38 år så min klocka tickar lite.

  • Svar på tråden utomkvedshavandeskap
  • pingvin88

    Jag opererade bort min vänstra äggledare i juli. Hade en mens emellan och sen blev jag gravid direkt igen. Ägget som släppte var dessutom från vänster äggstock så då flyttade sig min högra äggledare och fångade upp ägget tack vare en kemisk reaktion som kan uppstå. Sitter här gravid i v. 35 i dag.

    Det går nog bra. Lycka till!


     

  • Dr to be

    Hej! Jag blev av med en äggledare maj-11. Juli-11 plussade jag igen och mars-12 kom dottern. Väntar nu nummer två, v.30+, och blev gravid på andra försöket

    Lycka till!

  • Dr to be

    Jag förlorade dessutom 2.5 liter blod så hade jag inte svimmat på sjukhuset hade jag nog dött...

  • pandoraDiem

    Skönt att höra såna här solskenshistorier :) förlorade också en äggledare i januari i år och nu försöker vi igen. Går runt och väntar på att mensen förhoppningsvis inte ska dyka upp på söndag.

  • GlitterLina

    Skönt å höra att många lyckas bli gravida me en äggledare.

    Blev av med min högra nu i februari å försöker nu bli gravid igen..

Svar på tråden utomkvedshavandeskap