• Inx

Överlåtelse av ComHem abonnemang

Hej!
    Ska flytta ifrån min nuvarande lägenhet den 1 Juli och kommer inte ha tillgång till ComHem i min nya bostad.
    I med detta så tänkte se om någon är intresserad av att ta över mitt abonnemang.
    Det gäller ett abonnemang med följande:
    Bredband: 500/50Mb - 699kr/mån
    TV-kanaler: 88st se utbudet här www.comhem.se/tv/abonnemang/tivo-max - 439kr/mån
    Syskonabonnemang - 99kr/mån
    Abonnemang är bundet till 2016-08-25 och kostar 898kr/mån (Köpt vid kampanj så har 339kr rabatt varje månad)
    Om du är intresserad av en överlåtelse så sparar du följande:
    * Köp av TV-Box
    * Startavgift - 599kr
    Utöver det bjuder jag på
    * Resterande kostnaden av syskonabonnemanget tills dess att bindingstiden går ut (värde ca 1287kr)
    * Jag ger även dig 2000kr som tack för hjälpen
    Så totalt en klumpsumma på ca 3287kr.
    Skicka ett PM om du är intresserad så för vi vidare diksussioner där.
    Om någon har andra tips på forum där folk skulle kunna va intresserade av en sådan här deal, eller om ni känner någon som känner någon.. som skulle kunna va intresserad så skicka ett PM :).
  • Svar på tråden Överlåtelse av ComHem abonnemang
  • zZzZz

Har du ens snackat med comhem och förklarat det hela?

Att du ska flytta och du inte kommer ha tillgång till deras utbud i nya fastigheten och därmed önskar "bryta" dig ur abonnemanget?

tror inte du kommer hitta någon som frivilligt tar över ditt, om det ens går att överlåta...

• nuharjagbytt

När jag senast flyttade för sju år sedan tog jag över abonnemanget. Jag hade ingen bindning så så långt var det ok. Vad man bör tänka på om man redan har ett abonnemang är att de hanterar det som man säger upp abonnemanget. I mitt fall så avslutades min mejladress trots att de sagt att det inte skulle vara något problem.

Åtminstone då gick det altså att ta över abonnemang. Men det som skulle vara så problemfritt när man pratade med dem innan var inte lika problemfritt sedan. För mej hade det varit bättre att binda om det abonnemanget jag hade. Men om man inte har någont abonnemang innan eller är uppmärksam ska det gå bra.

Ts har du pratat med de som ska flytta in?

Svar på tråden Överlåtelse av ComHem abonnemang